دنیای اقتصاد - رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای طی حکمی دستور توقف فعالیت‌های شرکت میکرو نرم افزار را به مدیریت مسعود شنتیایی داد. این شورا با صدور حکمی اعلام کرده است در صورت بی‌توجهی این شرکت از سوی عوامل قانونی پلمپ خواهد شد. همچنین این سازمان طی نامه‌ای به واحدهای تابعه و دستگاه‌های دولتی با اعلام غیرقانونی بودن هرگونه معامله با این شرکت خواستار قطع ارتباط با آن شده است.

مسعود شنتیایی، رییس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات مهم‌ترین تشکل مخالف سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است. این تشکل پس از آن شکل گرفت که نمایندگان آن نتوانستند در انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای توفیقی کسب کنند. در حکم شورای انتظامی گفته شده است وی در مصاحبه با روزنامه فناوران، فعالان حوزه را به ارتکاب تخلفات صنفی ترغیب و تشویق (عدم عضویت در سازمان نظام صنفی) کرده است.

شاکی این پرونده نایب رییس سازمان نظام صنفی، سهیل مظلوم است که از شنتیایی به دلیل تاسیس موسسه بدون داشتن مجوز نظام صنفی شکایت کرده است.

رییس سازمان نظام صنفی پیش از این در گفت‌و‌گو با دنیای اقتصاد اعلام کرده بود که عدم عضویت در سازمان نظام صنفی تخلف محسوب می‌شود، اما این سازمان قصد ندارد در حال حاضر با شرکت‌هایی که عضو نظام صنفی نیستند، برخورد قهرآمیز

انجام دهد.

با این حال به نظر می‌رسد سازمان نظام صنفی درباره شرکت رییس تشکل‌های فناوری اطلاعات استثنا قایل شده است و قصد برخورد قانونی با وی را دارد.

سعید عبداللهی، دبیر مجمع تشکل‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد به صدور این حکم و نامه سازمان به مراکز دولتی طرف قرارداد این شرکت اعتراض کرد.

عبداللهی گفت: ما نظام صنفی رایانه‌ای را قبول نداریم و به همین دلیل آقای شنتیایی در دادگاه آنان شرکت نکردند، اما آنها شرکت را به حالت تعلیق درآوردند.

وی افزود: در این حکم آمده است که شرکت را پلمپ می‌کنند، اما در کشور ما پلمپ باید توسط ضابطان قضایی انجام شود و نظام صنفی چنین توانایی را ندارد که این شرکت را پلمپ کند و این شرکت هم اکنون کماکان به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که این حرکت تسویه حساب شخصی به علت نمایش مناسب الکامپ در مقابل تحریم‌ها بود.

وی ادامه داد: سال گذشته یک حکم علیه بیت پرداز دادند که با شکست روبه‌رو شد و این یکی هم با شکست روبه‌رو خواهد شد. هیچ کس از نظام صنفی توانایی بستن این شرکت یا شرکت‌هایی که عضو نیستند

را ندارد.