مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار از ارائه سرویس GPRS «خدمات اینترنتی» بر روی تلفن همراه مشترکان تهرانی از ماه آینده خبر داد. وحید صدوقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: براساس قرارداد شرکت مخابرات ایران با صاایران و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مرحله نخست یعنی بهمن ماه سال جاری خدمات GPRS تلفن همراه به مشترکان دولتی شهر تهران ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد این سرویس ارزش افزوده در تمام کشور و به مشترکان تلفن همراه دولتی عرضه خواهد شد.

انتقال بار ترافیکی به مراکز جدید موجب اختلال می‌شود

به گفته‌ معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ شرکت ارتباطات سیار حدود ۹۰میلیون پیام کوتاه تلفن همراه در روز جمعه، همزمان با روز عید سعید‌قربان و شب یلدا، ارسال شد و مشترکان شرکت ارتباطات سیار در مجموع در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تعداد ۱۷۰میلیون پیامک ارسال کردند. محمدحسین فلاح‌اصغری در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره‌ علت ارسال ناموفق پیام‌های کوتاه و اختلالاتی که اخیرا بیشتر از گذشته احساس می‌شوند اظهار کرد:‌ در رابطه با ارسال پیام کوتاه با مشکلی مواجه نیستیم و اختلالی در شبکه وجود ندارد، اما این مشکلات در برخی مواقع به دلیل انتقال بار ترافیکی شبکه از مراکز کلان به مراکز جدید به وجود می‌آید و تا زمان پایدار شدن این ترافیک در مراکز جدید اختلالات در ارسال پیام‌ها به وجود می‌آید.

نزدیکی آنتن BTS به مشترکان به نفع آنها است

تشعشعات امواج تلفن همراه، هیچ‌گونه ضرر و زیانی برای مشترکان ندارد و نزدیکی آنتن BTS به مشترکان از لحاظ تشعشعات به نفع خود آنها است. وحید صدوقی، درگفت‌وگو با سیتنا افزود: در شبکه هوشمند، امکان کنترل توان ارسالی در سایت‌های BTS و گوشی تلفن همراه وجود دارد، به گونه‌ای که هرچه فاصله تلفن همراه با سایت‌ها کمتر می‌شود، به همان نسبت میزان توان ارسالی نیز کاهش می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: در صورت افزایش سایت‌های BTS، میزان توان ارسالی گوشی‌های تلفن همراه کاهش می‌یابد و حتی باتری کمتری استفاده می‌شود.

برقراری تماس بدون شارژ با اعتباری همراه اول!

از حدود ۳ روز پیش مشترکان موبایل اعتباری دولتی همراه اول می‌توانند بدون داشتن شارژ مالی، از خدمات اتصال و برقراری تماس استفاده کنند. برخی از سایت‌های اینترنتی به اخبار رسیده از برخی استان‌های کشور اشاره می‌کنند که امکان اتصال و تماس بدون شارژ مالی تلفن‌های اعتباری همراه اول دولتی امکان‌پذیر است.

این گزارش حاکی است برخی مشترکان با وجود دریافت پیام پایان اعتبار مالی تلفن همراه خود، با چند بار تکرار شماره‌گیری، بدون داشتن اعتبار قادر به برقراری تماس شدند که این امر موجب تعجب و البته استقبال آنان از این امر شد.

فعالان غیرقانونی گرداننده اصلی بازار تلفن‌همراه

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن‌همراه و لوازم جانبی گفت: در حال حاضر شرایط بازار گوشی تلفن‌همراه مناسب نبوده و عمده بازار تلفن‌همراه در اختیار فعالان غیرقانونی است.

افشار فروتن لاریجانی در گفت‌‌وگو با موبنا اعلام کرد، با توجه به شرایط حاکم و اختلاف زیاد قیمت بین گوشی‌های قاچاق و قانونی، «عمده بازار» در اختیار فعالان غیرقانونی است.

وی، با بیان این مطلب که بیش از ۸۰درصد بازار تلفن‌همراه به گوشی‌های قاچاق اختصاص یافته است، گفت: خریداران در وهله نخست فقط به اختلاف قیمت توجه داشته و از عواقب و مشکلات گوشی‌های قاچاق غفلت می‌کنند و به این ترتیب فعالان قانونی از فعالیت خود به طور چشمگیری کاسته‌اند.