افت قیمت مادربورد طی یک ماه اخیر

بازار دیجیتال- بازار کامپیوتر، بازاری پرمتقاضی است که هر از چند گاهی موضوعی باعث به هم خوردن تعادل در عرضه و تقاضا و همچنین قیمت تجهیزات کامپیوتری می‌شود. این بار نیز محدودیت در فروش اقساطی تجهیزات کامپیوتری از طرف عرضه‌کنندگان دبی باعث شده قیمت انواع مادربورد طی

یک ماه اخیر در حدود ۳ تا ۱۰هزار تومان افزایش یابد.

طبق اعلام فعالان بازار، سخت‌گیری‌های گمرک در ترخیص تجهیزات کامپیوتری که طی

یک ماه اخیر شدت یافته است نیز عامل مضاعفی در این افزایش قیمت بوده است. آواژنگ یکی از نمایندگی‌های فروش مادربوردهای GIGABYTE در این زمینه می‌گوید، قیمت مادربوردهای این برند طی یک ماه اخیر در حدود ۴درصد افزایش یافته است.

وی همچنین مدل T۳۱DS۳L را از مادربردهای پرفروش GIGABYTE معرفی کرد که با قیمت ۱۳۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام این نمایندگی، نرخ این مدل مادربورد در حدود ۳ تا ۴هزار تومان افزایش یافته است.

یک فروشنده نیز مادربوردهای GIGABYTE و ASUS را از پرفروش‌های بازار معرفی کرد و گفت: مادربوردهای ABIT در ردیف بعدی فروش قرار دارند.

آواژنگ مدل P۵PL۲ را نیز از مادربردهای پرفروش ASUS در بازار معرفی کرد که با حدود ۲ تا ۵هزار تومان رشد قیمت با نرخ ۸۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

فعالان بازار و نمایندگی‌های فروش همچنین از ثبات قیمت انواع کارت گرافیک طی یک ماه اخیر خبر داد.

آواژنگ همچنین از افت ۲ تا ۵درصدی نرخ انواع رم طی یک ماه اخیر خبر داد.

فعالان بازار نیز رم‌های KING STON را از رم‌های پرفروش و ظرفیت‌های ۵۱۲مگابایتی و یک گیگابایتی را از پرمتقاضی‌ترین ظرفیت‌های بازار معرفی کردند.

در حال حاضر رم‌های ۵۱۲مگابایتی KING STON با قیمت ۱۱هزار و ۵۰۰ و رم‌های یک گیگابایتی این برند با قیمت ۲۲هزار و ۵۰۰تومان به فروش می‌رسند.