رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: علاقه‌مندیم توسعه شبکه اینترنت در کشور با مشارکت بخش‌خصوصی صورت بگیرد. وفا غفاریان، معاون وزیر و رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی در شیراز‌، در خصوص سرعت کم توسعه شبکه‌های اینترنتی در ایران اظهار کرد: تفاوت توسعه در IT و CT در ایران طبیعی است چرا که سابقه ارتباطات مخابراتی CT در ایران به ‌٧٠ سال قبل می‌رسد و فرهنگ ارتباطی ما در این حوزه عمیق و پیشرفته است، اما در اینترنت این گونه نیست.

وی گفت: بر اساس آمارهای سال ‌٨٥ تنها ‌٢٥‌درصد خانوارهای کشور، دارای رایانه هستند و فقط ‌٥/١٢‌درصد خانوارها به اینترنت دسترسی دارند این در حالی است که به طور متوسط هر خانوار ایرانی دو تلفن‌همراه و یک و نیم تلفن ثابت در اختیار دارد.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: بسیار علاقه‌مندیم توسعه شبکه اینترنت با مشارکت بخش‌خصوصی انجام شود و طبق برنامه از یک و نیم‌میلیون پورت اینترنت، ‌٢٥/١‌میلیون پورت بر عهده بخش‌خصوصی است.

غفاریان خاطر‌نشان کرد: توسعه اینترنت پرسرعت، در کشور ما کند پیش می‌رود، اما ضریب استفاده از اینترنت به روش شماره‌گیری ‌١٦‌درصد است.

معاون وزیر ارتباطات بر ضرورت توسعه فرهنگ استفاده از اینترنت تاکید و اظهار کرد: دو سیاست واگذاری امور به بخش‌خصوصی و اقتصادی شدن سرمایه گذاری در بخش اینترنت را دنبال می‌کنیم.