مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از تصویب نهایی پروانه فعالیت اپراتور اول مخابرات کشور در کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد و گفت: این پروانه ظرف چند روز آینده ابلاغ می شود. صابر فیضی در گفت‌و‌گو با موبنا اظهار داشت: کمیسیون تنظیم مقررات کلیات پروانه فعالیت اپراتور اول مخابرات کشور را صادر کرده است و این پروانه پس از امضای اعضای کمیسیون به شرکت مخابرات ایران ابلاغ می‌شود.

وی همچنین در مورد خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران که پیش از این به دلیل نبود پروانه، به تاخیر افتاده بود نیز گفت: با نهایی شدن پروانه اپراتور اول منتظر نظر سازمان خصوصی‌سازی و بورس برای اعلام زمان ورود مخابرات به بورس هستیم.

گفتنی است بالغ بر یک سال است که سازمان تنظیم مقررات تهیه و تدوین پروانه اپراتور اول مخابرات کشور را با هدف ضابطه‌مند کردن فعالیت این اپراتور در دستور کار قرار داده است.

براساس این گزارش مدیران سازمان خصوصی‌سازی پایان سال‌جاری را برای ورود سهام مخابرات به بورس وعده داده‌اند که با تصویب نهایی این پروانه، ورود مخابرات به بورس هموارتر می‌شود.

پیشنهاد افزایش ده درصدی سهم دفاتر خدمات ارتباطی

به گفته‌ معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیشنهاد جدیدی مبنی بر افزایش سهم دفاتر خدمات ارتباطی از ۳۰درصد به ۴۰درصد مطرح شده که باید بررسی‌های لازم برروی آن انجام شود.

علی نادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: بنا داریم در برنامه‌ریزی‌ها سهم دفاتر خدمات ارتباطی ده درصد افزایش یابد، البته بحث افزایش سهم دفاتر از ۲۰ به ۳۰درصد، پیش از این و در سال گذشته اجرایی شده و سهم دفاتر به میزان ده درصد افزایش یافت.

نادی‌پور در ادامه تصریح کرد: برای انجام بررسی‌ها، بعد از این که موضوعی پیشنهاد می‌شود با مجمع مخابرات و سیار هماهنگی لازم صورت گرفته و سپس در کمیسیون تنظیم مقررات مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت صلاحدید تصویب می‌شود که بحث افزایش سهم دفاتر خدمات ارتباطی نیز از مباحث و موضوعات مهمی است که باید انجام شود.

راه‌اندازی اولین سایت مشترک تا دو ماه آینده

شهردار تهران، در راستای رفع معضلات شهری و به منظور برطرف کردن معضل خدمات‌رسانی تلفن همراه در سطح شهر تهران، نماینده تام‌الاختیار خود را در شرکت سایت‌شرینگ انتخاب کرد.

محمدعلی عابدی، مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: شرکت ارتباط مشترک شهر، کار اجرایی خود را به صورت رسمی از دو هفته گذشته آغاز کرده است.

عابدی، در خصوص تکلیف نهایی سهام اپراتورها و شهرداری در شرکت سایت‌شرینگ، گفت: سهام اپراتور اول، دوم و تالیا، هرکدام به تفکیک و به طور مساوی ۱۷درصد، در مجموع ۵۱درصد و سهام شهرداری نیز ۴۹درصد تعیین و مقرر شده است.

وی، در مورد نحوه اجرای کار شرکت از لحاظ حقوقی، مالی و اجرایی گفت: هر سه شرکت ارتباطات سیار، ایرانسل و تالیا به صورت مجزا سایت‌های BTS را نصب و راه‌اندازی خواهند کرد تا این سایت‌ها امکان و توانایی نصب تجهیزات دیگر اپراتورها و تالیا را داشته باشند.

وی، افزود: بدین ترتیب، تالیا باید سایتی که امکان نصب تجهیزات اپراتور اول و دوم را داشته باشد، اپراتور اول سایتی که امکان نصب تجهیزات تالیا و اپراتور دوم را داشته باشد و اپراتور دوم نیز باید سایتی که امکان نصب تجهیزات اپراتور اول و تالیا را داشته باشد، راه‌اندازی کند.

عابدی، خاطرنشان کرد: البته تلاش می‌کنیم این سایت‌ها توانایی نصب تجهیزات ۵ اپراتور را داشته باشند، چرا که به زودی اپراتور سوم و به دنبال آن اپراتورهای دیگر تلفن‌همراه نیز در کشور فعال خواهند شد.