تقلبی‌های پرفروش

بازار دیجیتال- امروزه خرید رم، با توجه به ورود رم‌های قاچاق به بازار که به وفور شاهد حضور آنها در بازار هستیم به معضلی برای خریداران این کالا بدل شده است و بسیاری از خریداران را در انتخاب رم مناسب سرگردان کرده است. هرچند فروشندگان برند KingSton را از برندهای معروف و پرفروش بازار معرفی می‌کنند، اما برخی از فعالان بازار از تقلبی یا ری‌مارک بودن حجم بالایی از رم‌های موجود در بازار خبر می‌دهند و معتقدند، در‌حال‌حاضر بیش از نیمی از رم‌های تقلبی را رم‌هایی با نام برندهای مطرح تشکیل می‌دهند.

در این زمینه کوهستانی، کارشناس ارشد فروش شرکت سازگار ارقام می‌گوید: به طور کلی رم‌های موجود در بازار به سه دسته درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم‌بندی می‌شوند که حجم بالایی از رم‌های موجود در بازار را رم‌های درجه سه و حتی با کیفیتی پایین‌تر از درجه سه تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، رم‌های درجه یک عمری بالای ۶ سال دارند و رم‌های درجه دو عمری بین سه تا شش سال.

وی عمر رم‌های درجه سه را نیز بین سه سال تا ۱۵ ماه اعلام کرد و گفت: گاه مشاهده می‌شود که مشتری پس از خرید سیستم تا چند ماه با مشکل خاصی مواجه نمی‌شود، اما پس از آن هنگ کردن سیستم با برنامه‌های مختلف گریبان کاربر را می‌گیرد.

علت این مساله هم استفاده از رم بی‌کیفیت است، وی توصیه کرده خرید رم از هر برند و مارکی که باشد باید از نوع درجه یک آن باشد. این در حالی است که امروزه خرید رم‌های درجه دو و سه مرسوم است. برای تشخیص اصل بودن رم نیز باید شماره سریال رم را از طریق اینترنت با شرکت تولیدکننده هماهنگ کرد. در صورتی که شماره سریال رم از طرف شرکت تایید شود رم اورجینال است.

وی افزود: در‌حال‌حاضر میکرون رم‌های درجه دو خود را با نام Spekteck، Adata رم‌های درجه دو خود را به نام Vdata و KingSton رم‌های درجه دو خود را با نام KingSton یا KVR وارد بازار می‌کند.

رم‌های درجه دو apacer نیز با نام AMI وارد بازار می‌شوند.

وی در مورد قیمت رم نیز می‌گوید: قیمت رم در بازار داخلی تابع بازار جهانی است و سیر نزولی دارد. فعالان بازار نیز از سیر نزولی قیمت رم خبر می‌دهند و می‌گویند این روند با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شدت بیشتری گرفته است.