مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات مجاز است که حداکثر ۵ درصد سهام خود را به عنوان سهام ترجیحی به کارکنان خود بدهد. صابر فیضی در گفت‌وگو با موبنا با بیان این که شرکت مخابرات ایران نیروی انسانی مازاد نداشته و هیچ علاقه‌ای نیز به رفتن کارمندان خود ندارد، خاطرنشان کرد: پس از خصوصی‌سازی نیز وضعیت دریافت‌های پرسنلی شکل بهتری پیدا می‌کند.

این مقام مسوول عنوان کرد: دریافتی پرسنل مخابرات مطابق با سایر شرکت‌های دولتی است و کارکنان مخابرات نسبت به سایر سازمان‌های دولتی حقوق بیشتری دریافت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر در کل مخابرات کشور در رشته‌های مختلف مشغول به کار هستند و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی سهامداران پس از خریداری سهام مخابرات تا ۵ سال حق اخراج کارکنان مخابراتی را نخواهند داشت.

وی با اشاره به این که ۴ درصد سهام مخابرات در قالب سهام ترجیحی به کارکنان این شرکت عرضه می‌شود، ادامه داد: پس از کشف قیمت، کارکنان مخابرات حداکثر تا ۲۰ برابر حقوق خود را در قالب سهام ترجیحی دریافت می‌کنند.

با رفع معضل قاچاق ظرفیت تولید داخلی افزایش می‌یابد

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران گفت: رفع معضل قاچاق گوشی تلفن همراه به کشور، در افزایش ظرفیت گوشی‌های تولید داخل تاثیر مستقیم خواهد داشت.

ابراهیم مطلع، اظهار داشت: تاکنون استقبال خوبی از گوشی‌های همراه ITMC صورت گرفته و این گوشی‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به حجم بازار تلفن همراه گفت: در شرایط فعلی حجم گوشی‌های تولید شرکت ITMC در بازار تلفن همراه محدود است.

گفتنی است خط تولید گوشی تلفن همراه کارخانجات مخابراتی ایران از تابستان امسال راه‌اندازی شد و این شرکت در حال حاضر نزدیک به پنج مدل گوشی با برند ITMC وارد بازار کرده است.

کارخانجات مخابراتی ایران نخستین و بزرگترین تولیدکننده مراکز تلفن ثابت و سیار در کشور است که به منظور تولید تجهیزات مورد نیاز شبکه مخابراتی

به صورت شرکت سهامی خاص به بهره‌برداری رسید.

این شرکت در حال حاضر در پروژه‌های مهم مخابراتی کشور نظیر تولید تجهیزات شبکه تلفن همراه برای ایجاد ظرفیت شش میلیون خط موبایل و نیز تولید گوشی تلفن همراه با نام ITMC حضور دارد.