کاهش قیمت سیم‌کارت همراه اول، بر اساس تشابه قوانین و مقررات حاکم بر اپراتورها صورت می‌گیرد.

وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: تصمیم اخذ شده در خصوص کاهش قیمت سیم‌کارت همراه اول به ۱۵۰‌هزار تومان، براساس پروانه اپراتور اول بوده است. وی افزود: براساس این پروانه، نباید بین اپراتورهایی که خدمات مشابهی ارائه می‌دهند، قواعد و مقررات متمایز باشد و بر این اساس، موارد ذکر شده در پروانه اپراتور دوم (ایرانسل)، در پروانه اپراتور اول نیز درنظر گرفته شده است. غفاریان، در پاسخ به این سوال که در صورت کاهش مجدد نرخ سیم‌کارت اپراتور دوم، نرخ سیم‌کارت همراه اول نیز کاهش خواهد یافت یا خیر، خاطرنشان کرد: سقف قیمت‌ها مشخص شده، اما به منظور ایجاد فضای رقابتی، تعیین حداقل و کف قیمت‌ها می‌تواند در اختیار اپراتورها باشد.

گوشی‌های سالم هولوگرام دار می‌شوند

کاهش تعرفه از ۲۵‌درصد به ۴‌درصد باز هم باعث حذف ۱۰۰ درصدی پدیده قاچاق نشده بلکه سبب کاهش انگیزه در فعالیت‌های غیر قانونی در این حوزه می‌شود. افشار فروتن لاریجانی- رییس هیات مدیره انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی- با بیان این مطلب می‌گوید: انجمن به عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی در این حوزه تعرفه ۱۰ تا ۱۵‌درصدی را برای واردات پیشنهاد داده که این رقم با توجه به حفظ منافع تولیدکننده ارائه شده است. وی خاطر نشان کرد: بعد از کاهش تعرفه این انجمن جهت کنترل بازار و مبارزه با قاچاق، برنامه‌های ویژه ای دارد که از جمله آن هولوگرام کردن گوشی‌های قانونی است که مردم با دیدن این هولوگرام‌ها می‌توانند به سلامت گوشی‌های تلفن همراه اطمینان کنند.

مخابرات برنامه‌ای برای مزایده شماره‌های رند سیم‌کارت‌های اعتباری ندارد

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت با واگذاری به روز سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در خصوص مزایده شماره‌های رند و مرتب این نوع سیم‌کارت تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند. صابر فیضی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه در شرایط حاضر هیچ تفاوتی ما بین واگذاری شماره‌های رند و مرتب سیم‌کارت‌های اعتباری وجود ندارد، اظهار داشت: این شماره‌ها پس از ثبت نام و به صورت مرتب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر شرکت مخابرات هیچ برنامه مشخصی در خصوص واگذاری و مزایده شماره‌های رند سیم‌کارت‌های اعتباری ندارد.

این در حالی است که پیش از این، این شرکت در بخش تلفن‌های همراه ثابت اقدام به برگزاری مزایده شماره‌های رند کرده بود که به‌رغم استقبال چشمگیر در دوره‌های اول این طرح اما در دوره‌های پایانی استقبال چشمگیری از این طرح صورت نگرفته بود.