کاهش قیمت مانیتورهای وارداتی در بازار داخلی

بازار دیجیتال- قیمت مانیتور در بازار داخلی، طی دو هفته اخیر کاهش یافت.

به گفته فعالان بازار، در شرایطی که بازار مانیتور مدت‌ها است در دوران رکود به سر می برد و قیمت‌ها نیز به تبع کاهش تقاضا در حد قابل توجهی کاهش یافته است، طی هفته گذشته با فرا رسیدن ماه رمضان برخی از فروشندگان که با بازار خالی از مشتری مواجه شده‌اند، قیمت‌ها را مجددا کاهش داده‌اند.

به گفته علی استیلی، یکی از فعالان بازار مانیتور، علاوه بر اینکه قیمت‌ها در بازار به شدت کاهش یافته از تعداد فروشگاه‌هایی که به عرضه مانیتورهای وارداتی می‌پرداختند در حد قابل‌توجهی کاسته شده است و اکثر افرادی که سابق بر این در حوزه مانیتورهای وارداتی فعال بودند به عرضه لپ‌تاپ روی آورده‌اند.

به گفته این فروشنده، در حال حاضر چند نمایندگی فروش مانیتور وطنی در مراکز خرید و فروش رایانه وجود دارند که زیرنظر شرکت‌های گارانتی کننده فعالیت می‌کنند.

روزبه احمدی یکی از عرضه‌کنندگان سابق مانیتورهای benq نیز در این باره می‌گوید، با توجه به کاهش تقاضا و همچنین عدم توانایی واردکنندگان مانیتور با تولیدکنندگان داخلی اکثر واردکنندگان مانیتور از عرصه کنار کشیدند.

طاهری، مدیر فروش شرکت ایران نارا که سابق بر این به عرضه گسترده مانیتورهای benq می‌پرداخت، اعلام کرد، با توجه به افزایش تعرفه واردات مانیتورهای وارداتی و همچنین کاهش شدید تقاضا و افت قیمت مانیتورهای تولید داخل ما ترجیح دادیم از فعالیت در عرصه مانیتورهای وارداتی کنار رویم و در بخش‌های دیگری فعالیت کنیم.

وی اعلام کرد: تنها دو مدل از مانیتورهای benq توسط این شرکت در بازار عرضه می‌شوند و این شرکت روی عرضه ویدئو پروژکتور و .... با برند benq فعالیت می‌کند.