چند دستگی قیمت  در بازار رایانه

بازار دیجیتال- بازار رایانه و تجهیزات آن طی روزهای اخیر همچنان راکد بوده و تنها اتفاقی که در آن افتاده، چند دستگی قیمت‌ها بوده است. بر اساس اعلام فعالان بازار‌، طی هفته گذشته به دلیل اینکه میزان تقاضا در حد بسیار زیادی نسبت به سابق کاهش یافته است‌، برخی از فروشندگان قیمت‌ها را کاهش داده‌اند تا شاید به این طریق بتوانند اجناس خود را به فروش برسانند. محمد رسولی، یکی از فعالان بازار‌، در این مورد می‌گوید: طی روزهای اخیر تقاضا برای رایانه و تجهیزات آن در حدی کاهش یافته است که برخی از فعالان بازار ناچار شده اند قیمت‌ها را مجددا کاهش دهند. براساس اعلام این فروشنده در حال حاضر بازار در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برد و خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمی‌شود.

کاظمی، ‌یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این باره می‌گوید: اگر چه بازار در دوران رکود به سر می‌برد، اما این که برخی ار فعالان بازار قیمت‌ها را کاهش داده‌اند نیز نمی‌تواند کمکی به بازار کند.

به گفته وی‌، در حال حاضر بازار با پدیده چند دستگی قیمت‌ها مواجه شده است و این هم یک مشکل جدید است. چرا که در چنین شرایطی مصرف‌کننده سرگردان می‌شود و تصور می‌کند که فروشگاه‌هایی که کالای ارزان تر از عرف بازار به فروش می‌رسانند، کالای آنها دچار مشکل است و افرادی که کالا را با قیمت واقعی به فروش می‌رسانند، گران فروش هستند. به این ترتیب تا زمان متعادل و یکدست شدن قیمت‌ها در بازار از خرید خودداری می‌کنند.

به گفته وی‌، این احتمال وجود دارد که از اواسط رمضان بازار به شرایط عادی بازگردد.