مردم در انتظار خدمات و سرویس‌های جدید موبایل
رییس کانون سراسری دفاتر خدمات پیشخوان دولت گفت: با توجه به فراوانی توزیع سیم‌کارت از سوی اپراتورهای تلفن همراه، بازار سیم‌کارت اشباع شده است و نباید انتظار رونق از آن را داشت.

علی فلاح حقیقی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: با توجه به فراوانی توزیع سیم‌کارت، دیگر بازار سیاهی که در سال‌های نخست ورود تلفن همراه به کشور ایجاد شده بود، وجود ندارد.
وی با اشاره به توزیع انواع سیم‌کارت با امکانات تشویقی و توزیع سیم‌کارت‌های اعتباری توسط شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) اظهار داشت: عرضه گسترده سیم‌کارت از سوی اپراتورها موجب شده است، دوگانگی قبلی در قیمت از بین برود و در حال حاضر بازار سیم‌کارت آزاد با ضریب کوچکی از سود فعالیت می‌کند. فلاح با اشاره به اینکه بازار از سیم‌کارت تلفن همراه اشباع شده است، افزود: شاهد هستیم که بسیاری از مردم بیش از یک سیم‌کارت دارند و تقاضا برای سیم‌کارت بسیار محدود شده است و متقاضیان منتظر ارائه سرویس‌ها و خدمات جدید هستند.رییس کانون سراسری دفاتر خدمات پیشخوان دولت با اشاره به سال‌های نخست ورود تلفن همراه به کشور گفت: قیمت دولتی هر سیم‌کارت که در سال ۱۳۷۳ برای نخستین بار در کشور عرضه شد، شش میلیون ریال (۶۰۰‌هزار تومان) بود و در بازار آزاد به دلیل عطش مردم تا ۵۰‌میلیون ریال (پنج میلیون تومان) نیز معامله شد، اما اکنون به دلیل توازن در عرضه و تقاضای سیم‌کارت، این شکاف قیمتی از بین رفته است. برای اولین بار در سال ۱۳۷۳ تعداد ۱۰‌هزار سیم‌کارت در کشور عرضه شد.
876 شهر تحت پوشش شبکه اپراتور دوم قرار دارد
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات گفت: اپراتور دوم تلفن همراه تاکنون ۸۷۶ شهر کشور را تحت پوشش شبکه خود قرار داده است.
حسن رضوانی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: 139 روستا تحت پوشش شبکه اپراتور ایرانی خارجی ام‌تی‌ان - ایرانسل قرار دارد و 7‌هزار و 558 کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش این شبکه قرار دارد.
وی گفت: طبق آخرین گزارش عملکردی که اپراتور دوم به سازمان تنظیم مقررات ارائه کرده است، این اپراتور ۱۲‌میلیون و ۴۰۴‌هزار و ۶۱۴ مشترک فعال دارد. به گفته رضوانی اپراتور ام‌تی‌ان - ایرانسل به تمامی ‌‌تعهدات خود در این موارد طبق پروانه عمل کرده است. اپراتور ایرانی - خارجی ام‌تی‌ان ایرانسل مهر ماه وارد چهارمین سال فعالیت خود می‌شود.