رشد 47‌درصدی فروش تلویزیون‌های LG در سال آینده

بازار دیجیتال- شرکت LG که یکی از تولیدکنندگان فعال بازار انواع تلویزیون‌های LCD است به تازگی اعلام کرده است که صادرات تلویزیون‌هایش در سال میلادی آینده با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود.

بر اساس گزارش LG صادرات تلویزیون‌های LCD این شرکت در سال ۲۰۱۰ تا ۴۷‌درصد نسبت به امسال افزایش پیدا خواهد کرد که به عقیده کارشناسان بازار، این رشد چشمگیر به دنبال تقاضای مناسب در بازار کشورهای در حال توسعه است. به این ترتیب این شرکت انتظار دارد در سال آینده میلادی ۲۵‌میلیون دستگاه تلویزیون LCD در بازار جهانی بفروشد. این در حالی است که حجم فروش تلویزیون‌های LCD این شرکت در سال ۲۰۰۹ در حدود ۱۷‌میلیون دستگاه برآورد شده است.

«سیمون کینگ» مدیر بخش لوازم مصرفی الکترونیک شرکت LG در این مورد می‌گوید:‌ «علاوه بر تلویزیون‌های LCD، انتظار می‌رود تلویزیون‌های پلاسمای این شرکت هم در سال ۲۰۱۰ با رشد ۳۳‌درصدی نسبت به امسال به ۴‌میلیون دستگاه برسد».

آخرین گزارشات آماری از بازار جهانی تلویزیون‌های LCD نشان می‌دهند که فروش جهانی این محصولات در سال ۲۰۱۰ با رشد سالانه ۱۷‌درصدی به ۱۴۹‌میلیون دستگاه خواهد رسید. پرفروش‌ترین تولید کننده این بازار یعنی شرکت Samsung که در ماه میلادی گذشته اعلام کرد: انتظار دارد سال ۲۰۱۰ را با رشد قابل توجهی نسبت به سال ۲۰۰۹ آغاز کند.

کینگ در این مورد ادامه می‌دهد که «بازار کشورهای در حال توسعه احتمالا در سال آینده رشد دو رقمی را برای بازار این محصولات به همراه خواهند داشت، در حالی که انتظار می‌رود رشد بازار کشورهای پیشرفته تنها ۲ یا ۳‌درصد باشد. با تمام این‌ها همچنان نگرانی‌هایی که درباره پایان سال میلادی گذشته (۲۰۰۸) وجود داشت ادامه دارد، هر چند اوضاع بهتر از آنچه تصور می‌شد پیش می رود».

درست به همین دلیل هم بود که موسسه تحقیقاتی DisplaySearch در ماه ژوئن اعلام کرد که به خاطر افزایش چشمگیر حجم تقاضای کاربران در بازارهای در حال توسعه، پیش‌بینی خود درباره فروش جهانی بازار تلویزیون‌های LCD در سال ۲۰۰۹ را از ۶۶‌میلیارد دلار به ۷۶‌میلیارد‌دلار افزایش داده است.

البته شرکت LG و دیگر تولیدکنندگان بازار انواع تلویزیون به عرضه، استقبال و فروش تلویزیون‌های LED خودشان در سال آینده بسیار امیدوار هستند. نتایج تحقیقات هم گویا این امیدواری را تایید می‌کند. بر اساس آخرین گزارش تحقیقاتی موسسه iSuppli، صادرات جهانی تلویزیون‌های LED تا پایان سال ۲۰۰۹ تا بیش از ۵/۴‌میلیون دستگاه خواهد رسید. از طرفی، اما کارشناسان بازار هم پیش‌بینی کرده‌اند که صادرات این تلویزیون‌ها تا سال ۲۰۱۳ تا ۸/۹۸‌میلیون دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد که این رقم با حدود ۴۳‌درصد از بازار جهانی تلویزیون‌های LCD برابری می‌کند.