وزارت آموزش و پرورش استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس را برای سال تحصیلی جدید نیز ممنوع کرد.

سرپرست دفتر مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به واحد مرکزی خبر گفت: بر اساس اعلام کارشناسان در کارگروهی که به همین منظور تشکیل شد، این وسیله ارتباطی در تدریس معلم و فراگیری دانش‌آموزان در مدرسه اخلال ایجاد می‌کند و استفاده از آن همانند سال‌های گذشته ممنوع است.

امیری افزود: استفاده از تلفن همراه در مدارس به بازی و سرگرمی، گوش کردن موسیقی و گرفتن عکس و تصویر محدود شده است و مدارس ما هنوز ظرفیت استفاده علمی از این وسیله ارتباطی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: این محدودیت شامل استفاده از هر نوع واکمن و پیجر نیز می‌شود. وی یادآور شد: دستورالعمل ممنوعیت استفاده از تلفن همراه به مدارس سراسر کشور ارسال شده است و در صورت مشاهده موارد تخلف، معلمان و مدیران مدارس با دانش‌آموز متخلف برخورد خواهند کرد.

امیری افزود: هر چند استفاده از تلفن همراه به عنوان یک فرصت مطرح است، اما استفاده‌های غیراصولی دانش‌آموزان از این وسیله آن را به یک تهدید تبدیل و با انتقال کلیپ‌های غیراخلاقی از طریق بلوتوث، ذهن و رفتار دانش آموزان را تخریب می‌کند. وی تصریح کرد : ارتقای تکنولوژی در تلفن همراه و استفاده از تلفن‌های دوربین دار با کیفیت بالا و دارای بلوتوث در کنار تمامی فوایدشان، گاه مشکلات و معضلات فراوانی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند.

امیری بر نقش آگاه سازی کانون‌های تربیتی در کنار خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: کانون‌های تربیتی مدارس با ارائه آموزه‌های دینی و اخلاقی می‌توانند تاثیر خوبی با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی بر دانش‌آموزان داشته باشند.