پزشکان توصیه می‌کنند زنان باردار و کودکان زیر هفت سال از تلفن همراه استفاده نکنند. به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز؛ هرچند هیچ مدرکی درباره خطرناک بودن استفاده از تلفن‌های همراه ؛ حتی برای زنان باردار ؛وجود ندارد، اما انتشار خبرهایی در مورد زیانبار بودن استفاده از تلفن همراه همیشه افراد را نگران می‌کند. بیشتر مردم نگران تاثیر تشعشعات تلفن‌های همراه روی سلامت مغز و احتمالا ابتلا به سرطان مغز هستند.

مواردی از ابتلای افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کردند به سرطان مغز هم دیده شده است، اما واقعا تاکنون تحقیق گسترده و مهمی صورت نگرفت که ثابت کند تلفن‌های همراه برای سلامت افراد خطرناک هستند.

دکتر ایزیدور روزنفلد در گفت‌وگوی پزشکی فاکس نیوز گفت: با این وجود درجدیدترین تحقیق مشترک دانشگاه لس‌آنجلس و دانشگاه دانمارک مشخص شد زنان بارداری که روزانه دو یا سه بار از تلفن همراه استفاده می‌کنند، احتمال به دنیا آوردن نوزادی را که مشکلات رفتاری داشته باشد به شدت افزایش می‌دهند.

اهمیت این تحقیق جدید از این جهت است که یکی از محققان اصلی این تحقیق فردی است که همیشه تاثیر منفی استفاده از تلفن همراه روی سلامت افراد را انکار می‌کرد. همچنین کودکان زیر هفت سال که از تلفن همراه استفاده می‌کنند دچار مشکلات رفتاری می‌شوند.