مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: وزارت ارتباطات هنوز جوابی از دولت برای تغییر و افزایش تعرفه‌های مخابراتی دریافت نکرده است.

داوود زارعیان در گفت‌وگو با موبنا، با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات پیشنهاد افزایش تعرفه مکالمه تلفن ثابت را به دولت ارائه کرده است، اظهار کرد: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. وی ادامه داد: در حال حاضر طرح افزایش تعرفه‌های مخابراتی در کمیسیون‌های مختلف دولت در حال بررسی است. پیش از این نیز رییس کمیته مخابرات مجلس اعلام کرده بود مجلس با افزایش تعرفه تلفن ثابت و همراه مشترکان موافق نبوده و در شرایط فعلی نیازی به افزایش تعرفه نیست. از ۶ سال گذشته تاکنون هیچ‌گونه تعرفه مخابراتی افزایش نیافته است. بر اساس برنامه سوم توسعه و مصوبه مجلس شورای اسلامی، هر سال ۱۰ درصد افزایش تعرفه در مکالمات اعمال می‌شود.

همراه اولی‌ها ۲۲۵میلیون پیامک فرستادند

روز گذشته در همین ستون خبری با عنوان ارسال ۹۱میلیون پیامک در روز عید فطر توسط همراه اولی‌ها به نقل از داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران که در گفت‌وگو با موبنا عنوان شده بود منتشر شده بود که در آخرین ساعت‌های چاپ روزنامه شرکت همراه اول با ارسال نمابری خبر از ارسال ۲۲۵میلیون پیامک در بازه زمانی ۳۶ ساعته روز عید فطر داد و این در حالی است که آمار ارائه شده از سوی روابط عمومی مخابرات ایران تنها به روز عید فطر باز می‌گشت. بر اساس نمابر ارسالی روابط عمومی همراه اول مشترکان دائمی و اعتباری همراه‌ اول در بازه زمانی ۳۶ ساعته (از ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۸ شهریورماه تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۹ شهریورماه ۸۷) شب و روز عید سعید فطر، ۲۲۵میلیون و ۶۱۲هزار و چهار پیامک ارسال کردند که ۸۳درصد آنها موفق بوده است.

این گزارش، دلایلی همچون در دسترس نبودن، پربودن حافظه، خاموش بودن گوشی مخاطب را از جمله دلایل ناموفق بودن برخی پیامک‌ها اعلام کرده است. گفتنی است، در مدت زمان مشابه در عید فطر سال ۱۳۸۷، مشترکان دائمی و اعتباری همراه‌اول، ۲۰۲میلیون پیامک ارسال کرده بودند که ۱۴/۸۱درصد آنها موفق بوده است. بدین ترتیب، تعداد پیامک‌های ارسالی در عید فطر امسال نسبت به سال گذشته، ۳۸/۱۱درصد افزایش داشته است.