شرکت فن‌آوری اطلاعات آمادگی دارد تا در صورت تقاضا از سوی بخش خصوصی ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، سرور اندازه‌گیری سرعت را برای آنها نصب و راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان سعید مهدیون، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات با بیان این مطلب، اظهار کرد: هر کدام از ISDPها یا ISPهایی که احساس می‌کنند سرویس‌های خود را با کیفیت مناسبی به کاربران ارائه می‌کنند، می‌توانند یکی از این سرورها را روی سیستم خود قرار داده و امکان اندازه‌گیری سرعت را برای کاربران فراهم کنند. وی افزود: این سامانه با هدف فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی کاربران اینترنت با واژه‌های متداول در این حوزه و همچنین اندازه‌گیری سرعت و کیفیت سرویس مورد استفاده و راه‌اندازی شده است.

او خاطرنشان کرد: پیش از این به کمک سه سرور آزمایشی، امکان اندازه‌گیری سرعت اینترنت در حال استفاده را برای کاربران فراهم کرده بودیم. مهدیون تصریح کرد: این در حالی است که در حال حاضر، تمامی سرورهای آزمایشی از مدار خارج شده و حدود ۱۰ سرور اصلی راه‌اندازی و فعال شده است.

مدیرعامل شرکت IT ادامه داد: با توجه به توافقنامه‌ای که میان شرکت فن‌آوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعقد شده است، مقرر شده تا از این سرورها به عنوان مرجع اندازه‌گیری سرعت و کیفیت استفاده شود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس، در حال تحویل هفت سرور اندازه‌گیری سرعت به این سازمان هستیم که امکان اندازه‌گیری سرعت و کیفیت اینترنت مورد استفاده را برای کاربران فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات با تاکید بر آمادگی این شرکت برای ارائه این سرورها به بخش خصوصی گفت: در حال حاضر یکی از این سرورها در یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی نصب و راه‌اندازی شده است.

او افزود: یک سرور نیز به شرکت مخابرات استان اصفهان تحویل داده شده و یک سرور نیز توسط شرکت فن‌آوری اطلاعات مدیریت و سرویس‌های لازم را به متقاضیان ارائه می‌کنند.