بازار دیجیتال- مینی لپ‌تاپ‌ها با اینکه مدت‌ها است میزبان بازار داخلی شده‌اند اما به دلیل نواقصی که دارند همچنان مورد بی‌مهری برخی از کاربران لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند و برخی بر این باورند این کالا باید به عنوان یک ابزار مکمل در کنار لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گیرد. این دسته از فعالان بازار می‌گویند: مینی لپ‌تاپ‌ها به این دلیل که نواقصی دارند قیمت پایینی دارند و قیمت پایین این دستگاه‌ها نشان دهنده این است که مینی لپ‌تاپ‌ها از امکانات فنی ضعیفی برخوردارند و نمی‌توان از آنها برای انجام کارهای پیچیده استفاده کرد.

این درحالی است که فعالان بازار این کالا می‌گویند، مینی لپ‌تاپ‌ها با توجه به قیمت پایینی که دارند می‌توانند از عهده انجام امور روزمره برآیند و قیمت پایین این دستگاه‌ها مبین بی‌کیفیت بودن آنها نیست.

در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با احمد بنایی، یکی از فعالان بازار این کالا داشتیم که می‌خوانید:

با وجودی که مینی‌لپ‌تاپ‌ها مدت‌ها است وارد بازار داخلی شده‌اند و با استقبال نیز مواجه شده‌اند، اما گروهی براین باورند که این کالاها قابلیت چندانی ندارند و به همین دلیل قیمت پایینی دارند. این ادعا صحت دارد؟

خیر، اگر چه مینی لپ‌تاپ‌ها امکانات فنی چندانی ندارند و فاقد اپتیکال درایو هستند، اما به خوبی می‌توانند از عهده انتظارات کاربران برآیند.

مهمترین ایرادی که به این کالا گرفته می‌شود چیست؟

عدم تجهیز به اپتیکال درایو، صفحه نمایش کوچک و همچنین عدم تجهیز به پردازنده و کارت گرافیک قوی.

با توجه به این نواقص، این دستگاه برای چه افرادی مناسب است؟

این دستگاه‌ها برای اکثر کاربران رایانه که قصد انجام امور ساده و روزمره را دارند، مناسب است. به عبارتی می‌توان گفت مینی لپ‌تاپ‌ها برای انجام امور پیچیده و کارهای گرافیکی چندان مناسب نیستند.