احتمال پایان آدرس‌های اینترنتی تا دو سال آینده

بر اساس یافته‌های بررسی کمیسیون اروپا، شرکت‌های معدودی برای تغییر از پروتکل فعلی آدرس‌دهی IPv۴ به فرمت جدید IPv۶ آماده شده‌اند، در حالی که ممکن است ظرفیت آدرس‌های اینترنتی تا دو سال آینده به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان وب هشدار داده‌اند ممکن است ظرفیت آدرس‌های اینترنتی ظرف دو سال آینده به پایان برسد، مگر این که شرکت‌ها به پلت‌فرم جدید مهاجرت کنند.

پروتکل‌های IPv۴ و IPv۶ مربوط به روش و اختصاص آدرس‌های اینترنتی هستند و از آنجا که تمامی کاربران جدیدی که به اینترنت متصل می‌شوند به یک آدرس IP (پروتکل اینترنت) نیاز دارند، آدرس‌های موجود برای این رشد مداوم بسیار حیاتی است.

پروتکل IPv۴ از آدرس‌های ۳۲ بیتی استفاده می‌کند که پشتیبانی وب از حدود ۳/۴میلیارد آدرس منحصر را امکان‌پذیر می‌کند؛ در حالی که IPv۶ از آدرس وب ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کند که ظرفیت میلیاردها آدرس جدید را دارد.

بر اساس یافته‌های این بررسی، از ۶۱۰ سازمان دولتی، آموزشی و صنعتی دیگر در سراسر اروپا، خاورمیانه و آسیا تنها ۱۷‌درصد به IPv۶ ارتقا یافته‌اند. این کمیسیون هشدار داده است به‌کارگیری به موقع این پروتکل برای رشد و ثبات اینترنت ضروری است.