کاربران در استرالیا اولین ویروس آیفون را شناسایی کردند. این ویروس که با نام Ikee شناخته می‌شود فقط کاربرانی را که در دستگاه خود jaibroken دارند، تهدید می‌کند و اجازه می‌دهد که این نرم‌افزار بر روی دستگاه نصب شود.

به گفته کارشناسان امنیتی، این ویروس خطرناک نیست فقط تصویر زمینه صفحه نمایش قربانی را تغییر می‌دهد. با این تغییر، تصویر زمینه صفحه نمایش عوض می‌شود و تصویری از Rick Astley، خواننده دهه ۱۹۸۰ جایگزین آن می‌شود. سپس این ویروس به دنبال آلوده کردن گوشی‌های آیفون دیگری می‌گردد؛ اما این ویروس می‌تواند خطرناک‌تر هم عمل کند؛ یعنی اطلاعات حساس کاربران را به سرقت ببرد. همچنین بر اساس گزارش جدید OTR Global، اپل قصد دارد آیفون هیبریدی UMTS/CDMA را در سه ماهه سوم ۲۰۱۰ عرضه کند. درصورت حقیقت داشتن این گزارش آیفون در شبکه اپراتور آمریکایی وریزون قابل استفاده بوده و به این ترتیب قرارداد انحصاری AT&T برای فروش این تلفن هوشمند در آمریکا پایان می‌گیرد.

طبق این گزارش، آیفون جدید دارای صفحه ۸/۲ اینچی بوده و بدنه کوچک‌تری دارد که مطابق با تصاویر منتشر شده در iLounge در ماه ژوئیه گذشته است؛ این دستگاه توسط Pegatron که وابسته به شرکت تایوانی ایسوزتک است، ساخته می‌شود. آیفون جهانی برگ برنده‌ای برای اپل خواهد بود؛ زیرا این دستگاه می‌تواند از هر شبکه‌ای در جهان پشتیبانی کند و دیگر این شرکت نیازی به فروختن مدل‌های مختلف برای پشتیبانی از شبکه‌های متفاوت ندارد و بیشتر احتمال دارد فروش این دستگاه افزایش یابد.