ایرانسل به زودی و با هدف ارائه خدمات و محصولات نوین به سازمان‌ها و شرکت‌ها، سرویس شبکه خصوصی مجازی تلفن همراه را ارائه خواهد کرد.

آرش کریم بیگی، مدیر روابط عمومی ایرانسل در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: این فن‌آوری جدید ایرانسل به سازمان‌ها و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که تلفن‌های همراه کارکنان خود را گروه‌بندی کرده و امکاناتی شبیه به امکانات سیستم تلفن داخلی شرکت‌ها را به آن‌ها اضافه کنند و به این صورت قابلیت‌ها و مزایای فراوانی را در اختیار مدیران و کارکنان خود قرار دهند.

به گفته او، امکان تفکیک هزینه و صورتحساب تماس‌های کاری و شخصی از یکدیگر براساس مواردی نظیر تماس با شماره‌های از پیش تعریف شده، تماس با شماره‌های داخل شبکه مجازی یا خارج از آن؛ تماس در ساعات کاری یا غیرکاری یا تماس در تاریخ یا روزهای معین در این سرویس ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: امکان تماس کارمندان یک شرکت با یکدیگر تنها با یک شماره کوتاه و از طریق سرویس شبکه خصوصی مجازی تلفن همراه ایرانسل ممکن می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهای این سرویس امکان انتقال تماس‌ها است. به عنوان نمونه می‌توان در این سیستم تعریف کرد هنگامی که با شماره داخلی یکی از کارمندان تماس گرفته می‌شود و اگر بعد از ۱۰‌ثانیه پاسخی دریافت نشد، تماس به طور خودکار به شماره تلفن همراه وی منتقل شود و اگر بعد از ۱۰ثانیه از تلفن همراه وی نیز پاسخی دریافت نشد، تماس به طور خودکار به شماره دیگر وی یا یکی از همکاران او منتقل شود.

از مزایای عمده این سرویس که در حوزه تجارت و بازاریابی کاربرد فراوان دارد، می‌توان به امکان اختصاص یک شماره مشترک به گروهی از کارمندان اشاره کرد. در این حالت به‌عنوان مثال یک شماره دلخواه برای تماس با واحد فروش یا پشتیبانی یک شرکت یا سازمان اعلام می‌شود و تمامی شماره‌های کارمندان واحد مربوطه به این شماره متصل می‌شود.