هدایای نو نوار بازار لپ‌‌تاپ

بازار دیجیتال- بازار رایانه که این روزها در رکود به سر می‌برد نفس فعالان بازار را گرفته و فعالان بازار برای ادامه حیات در بازار علاوه بر کاهش شدید قیمت‌ها، اقدامات دیگری می‌کنند که ارائه هدیه به خریداران یکی از این اقدامات است. البته تا قبل از این فروشندگان به ارائه کیف لپ‌تاپ به عنوان هدیه اکتفا می‌کردند، ولی گویا این هدایا چندان برای خریداران خوشایند نیست.

پس فروشندگان به ارائه کالاهای دیگری مانند فن‌های خنک‌کننده لپ‌تاپ و ... روی آورده‌اند.

برخی از فروشندگان نیز کالاهایی که هیچ ربطی به لپ‌تاپ ندارند به عنوان هدیه به خریداران لپ‌تاپ ارائه می‌کنند که دستگاه‌های تصفیه هوا یکی از این کالاها است.

حالا این دستگاه‌ها در بازار کامپیوتر چه می‌کنند بماند.

در این رابطه گفت‌و‌گوی کوتاهی با امیری یکی از فعالان بازار کامپیوتر داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود این اواخر رنگ و بوی هدایایی که به خریداران لپ‌تاپ ارائه می‌شوند تغییر کرده است. در این باره توضیح دهید.

تا پیش از این اکثر فروشندگان کیف لپ‌تاپ را به عنوان هدیه به خریداران ارائه می‌کردند، اما این اواخر علاوه بر کیف لپ‌تاپ، کالاهایی مانند فن‌های خنک‌کننده، دستگاه‌های تصفیه‌کننده هوا، درایو اکسترنال و ... به خریداران اهدا می‌شود.

علت چیست؟

کیف‌های لپ‌تاپ ارائه شده به عنوان هدیه اکثرا از نوع دستی بوده و چندان مطابق سلیقه مصرف‌کنندگان نبود. به همین دلیل خریداران اکثرا درخواست می‌کردند بابت عدم ارائه کیف از فروشنده تخفیف بگیرند. اما دستگاه‌هایی که جدیدا به عنوان هدیه ارائه می‌شود مخاطبان زیادی دارند.

آیا مبلغ این دستگاه‌ها روی قیمت لپ‌تاپ افزوده می‌شود؟

خیر. این دستگاه‌ها به عنوان هدیه ارائه می‌شوند. ولی برخی از فروشندگان ممکن است حدود یک سوم مبلغ کالایی را که به عنوان هدیه ارائه می‌شود از مصرف‌کننده دریافت کنند.