مدیرکل مهندسی شبکه و امور استان‌های شرکت زیرساخت از واگذاری نگهداری و حفاظت فیزیکی مراکز و تجهیزات ارتباطی بین شهری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از قطعی کابل‌های دریایی اقدام به افزایش مسیرهای پشتیبانی کردیم. محمدرضا نوبری در گفت‌وگو با «مهر» به اقدامات این شرکت برای جلوگیری از قطعی در شبکه‌های ارتباطی زیردریایی اشاره کرد و افزود: کابل‌های دریایی مشکلات خاص خود را دارند که از دست ما خارج است؛ ولی برای جلوگیری از قطعی در شبکه‌های ارتباطی مسیرهای پشتیبانی را افزایش داده‌ایم.

وی افزایش مسیر پشتیبانی کابل دریایی عربستان را از جمله این موارد ذکر کرد و اظهار داشت: در موسم حج که احتمال قطعی کابل‌های دریایی بیشتر است، مسیرهای پشتیبانی عربستان را به ۳ مسیر مختلف ارتباطی افزایش دادیم. این امر برای سایر مسیرهای دریایی نیز انجام شده است.

نوبری با اشاره به خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران افزود: در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت، نگهداری، پشتیبانی و حفاظت فیزیکی تمامی مراکز و تجهیزات بین شهری خود را در سطوح استانی، منطقه‌ای یا کشوری از طریق مناقصه به پیمانکاران واجد شرایط واگذار می‌کند.

مدیرکل مهندسی شبکه و امور استان‌های شرکت زیرساخت، این مراکز و تجهیزات را شامل مسیرهای انتقال فیبر نوری و تجهیزات «ماکس» و لاین ترمینال، سیستم‌های ارتباطی رادیو- ماکس- دکل و آنتن، سیستم‌های سوئیچینگ راه دور و تجهیزات شبکه دیتا دانست. نوبری اظهار داشت: پس از شناسایی پیمانکاران واجد شرایط، شرکت ارتباطات زیرساخت به برگزاری مناقصه در این خصوص اقدام خواهد کرد.