مدیرکل رایانه شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر اینکه یکپارچه‌سازی اطلاعات از ضروریات فناوری است که در آینده به ما تحمیل می‌شود از اجرای طرح جامع مشترکان استان تهران خبر داد و گفت: اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مهندس بهروز مشفقی در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: طرح و برنامه‌هایی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان در زمینه یکپارچه‌سازی خدمات در قالب طرح جامع مشترکان استان تهران را در دستور داریم که در حال اجرا است.

وی از انعقاد قراردادهایی در زمینه اجرای طرح جامع مشترکان خبر داد و اظهار داشت: به منظور تامین نرم‌افزارهای مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم، قراردادهای همکاری با برخی از شرکت‌ها در حال انعقاد است. اجرایی شدن این قراردادها می‌تواند در یکپارچه‌سازی خدمات کل کشور موثر باشد.

مشفقی با بیان اینکه یکپارچه‌سازی خدمات مشترکان در استان تهران اجرایی شده است، ادامه داد: برای یکپارچه‌سازی کل کشور نیاز به زیرساخت‌هایی داریم که در دستور کار قرار گرفته است.

وی به جزئیات طرح یکپارچه‌سازی خدمات مشترکان اشاره کرد و یادآور شد: رشد روزافزون فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف باعث شده است که هر کدام از دستگاه‌ها و ارگان‌ها با استفاده از نرم‌افزارهایی به طور مستقل اقدام به ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان خود کنند؛ در نتیجه جزیره‌های پراکنده‌ای از اطلاعات مشترکان ایجاد شده است که علاوه بر اینکه فضاهای زیادی را به خود اختصاص داده موجب شده است تا در زمان پردازش این اطلاعات با مشکلاتی مواجه ‌شویم؛ چرا که در حین وارد کردن اطلاعات شخصی مشتریان، اشتباهاتی رخ می‌دهد از این رو نمی‌توان بر صحت اطلاعات اطمینان داشت.

مدیرکل رایانه شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر یکپارچه‌سازی اطلاعات شهروندان خاطرنشان کرد: شیوه مناسب دریافت اطلاعات شخصی در دستگاه‌های مختلف این است که کلیه دستگاه‌ها به سازمان ثبت احوال به صورت online متصل باشند و فرد با ارائه کدملی اطلاعات فرد را از یک پایگاه واحد اخذ کنند.

مشفقی اضافه کرد: این امر همگام با تحولات فناوری اطلاعات در شرکت مخابرات در دستور کار قرار گرفته و طبیعی است که در زمان تحول با آسیب‌ها و مشکلاتی مواجه خواهیم بود، ولی در حال اجرای یکپارچه‌سازی خدمات برای مشترکان هستیم.