عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ‌از ماموریت وزارت ارتباطات برای بررسی میزان استاندارد امواج ماهواره‌ای و پارازیت‌ها خبر داد و گفت: چنانچه پارازیت‌ها بر سلامت افراد تاثیر منفی داشته باشد، به طور قطع امواج ماهواره‌ای نیز تاثیر منفی خواهد داشت. علی اکبر کاییدی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه از نظر علمی ‌پارازیت‌ها به عنوان خنثی‌کننده امواج ماهواره‌ای در حد و اندازه این امواج و در خلاف جهت آن استفاده می‌شوند، گفت: چنانچه پارازیت‌ها بر سلامت افراد تاثیر منفی داشته باشد، به طور قطع امواج ماهواره‌ای نیز تاثیر منفی بر سلامت مردم خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ضرر امواج پارازیت‌ها اثبات نشده و این امواج تنها گرما و حرارت ایجاد می‌کنند، ادامه داد: این امر بر مردم مشتبه شده که این امواج سلامت افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد و به دلیل این نگرانی مردم، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی‌های جدیدی را در این رابطه آغاز کرده است که طی آن وزارتخانه‌های بهداشت و ارتباطات ماموریت یافته‌اند نتایج فنی و علمی‌ خود را در این خصوص ارائه دهند.

کاییدی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماموریت یافته است که نتیجه بررسی استانداردهای این امواج را در قالب گزارشی به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه کند، اضافه کرد: این وزارتخانه ماموریت دارد تا امواج ماهواره‌ای و رادیویی را از لحاظ فنی بررسی کند و در این رابطه موظف به تجهیز ابزار لازم و تهیه دستگاه‌های ثبت و اندازه‌گیری امواج پارازیت های ماهواره‌ای شده است. وی خاطرنشان کرد: در همین راستا ماموریتی نیز برای اثبات یا رد زیان‌های ناشی از پارازیت‌های ماهواره‌ای بر سلامت مردم به وزارت بهداشت سپرده شده است.