مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: طی سه دوره‌ای که جوایز خوش‌حسابی مشترکان از طریق پرداخت‌های غیرحضوری اعلام شد، همراه اول، سامانه‌ای راه‌اندازی کرد که مشترکان می‌توانند از طریق تلفن ثابت یا همراه با شماره‌ ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و با استفاده از یکی از کارت‌های بانکی قبوض خود را پرداخت کنند. وحید صدوقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر سیم‌کارت مشترکی در میان دوره قطع شده باشد، می‌تواند با این سامانه حتی در روزهای تعطیل نیز قبضش را پرداخت کند و از طریق ارتباطی که بین شرکت ارتباطات سیار و بانک‌ها برقرار است پیام واریز قبض بلافاصله اطلاع‌رسانی شده و سیستم به صورت هوشمند این کار را انجام می‌دهد. وی ادامه داد: دیگر نیازی نیست مشترکان برای پرداخت قبض خود به دفاتر مراجعه کنند و در روزهای تعطیل نیز نگرانی از این بابت ندارند و با پرداخت از طریق این سامانه، بلافاصله خط سیم‌کارت مشترک وصل می‌شود.

زیر ۱۵ ساله‌ها از گوشی‌های ساده استفاده کنند

یکی از کارشناسان حوزه تلفن همراه معتقد است که افراد زیر ۱۵ سال تنها باید از گوشی ساده‌ای که فاقد هرگونه امکاناتی باشد استفاده کنند.

احمد میرحیدری در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: افراد زیر ۱۵ سال تنها باید از گوشی‌هایی استفاده کنند که فاقد هرگونه امکاناتی نظیر دوربین و بلوتوث باشد؛ چرا که برخی به استفاده نادرست از این وسیله ارتباطی می‌پردازند.

وی افزود: امروزه استفاده از تلفن همراه در میان اقشار جامعه همه‌گیر شده است، به طوری که بیشتر نوجوانان و افراد کم سن و سال نیز بعضا هرکدام یک خط تلفن همراه دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قابلیت‌های بیشتر گوشی‌های تلفن همراه، امروزه نحوه استفاده از این وسیله تغییر کرده است به گونه‌ای که در برخی موارد، استفاده نادرست از تلفن همراه مشکلات روانی و جسمانی زیادی را برای افراد به خصوص کودکان و نوجوانان سبب شده است.این کارشناس ادامه داد: استفاده نادرست از این وسیله ارتباطی، موجب شده است تا شاهد پخش و نشر برخی از فیلم‌ها، تصاویر و پیام‌های غیراخلاقی از طریق این وسیله ارتباطی در بین کودکان و نوجوانان باشیم.