درباره چاپگرهای قابل حمل

بازار دیجیتال- برای بسیاری از کاربران کامپیوتر پیش آمده است که احتیاج فوری به نسخه‌های چاپی از اسنادی دارند که در لپ تاپ،‌ هارد یا حافظه‌های فلش حمل می‌کنند. چاپگرها نیز به دلیل وزن و حجم زیادی که دارند معمولا این قابلیت را ندارند که به راحتی حمل شوند. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دائما در حال مسافرت می‌باشید، حتما به چاپگرهای قابل حمل نیاز پیدا می‌کنید.

چاپگرهای قابل حمل، امروزه یکی از پرطرفدارترین چاپگرها در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند. این چاپگرها اندازه بسیار کوچک در حد یک کیف دستی مردانه دارند که به راحتی می‌توان آن را به جاهای مختلف حمل کرد. از ویژگی‌های جالب این چاپگر، وزن کم آن است و به راحتی با باتری کار می‌کند. معمولا این چاپگرها از تکنولوژی‌ چاپگرهای جوهرافشان یا روش تانرهای حرارتی (ریبون) استفاده می‌کنند.

استفاده از ریبون بر اثر فشار و گرمایی که به آن وارد می‌شود، باعث انتقال رنگ به کاغذ و در نتیجه ایجاد تصویر می‌شود. انرژی مورد نیاز برای چاپگرقابل حمل، از باتری تامین می‌شود.

تعدادی از چاپگرهای قابل حمل دارای یک بورد اختیاری اسکنر نیز هستند که با اضافه کردن آن، می‌توان از آن به عنوان یک اسکنر قابل حمل استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این چاپگر، وجود یک پورت‌ infrared است که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات خود را بین چاپگر و کامپیوتر بدون نصب هیچ‌گونه رابطی انتقال دهید. همچنین این ویژگی به شما امکان می‌دهد اطلاعات مورد نظر خود را از‌ PDA و نوت‌بوک به چاپگر انتقال دهید. .

اما این چاپگرها ایراداتی هم دارند که در این میان می‌توان به کیفیت پایین‌تر از چاپگرهای جوهر افشان محصول در بازار، سرعت چاپ پایین، افزایش قیمت چاپ در هر صفحه (عموما چاپ متن و تصاویر رنگی در هر صفحه برای دستگاه‌های قابل حمل بالاتر خواهد بود برای اینکه تانک‌های این چاپگرها نسبت به چاپگرهای جوهرافشان کوچک‌تر بوده و نمی‌توانند تعداد زیادی صفحه را به چاپ برساند) و عدم وجود منابع تامین صفحه برخلاف چاپگرهای دیگر اشاره کرد که در مورد این اشکال اخیر باید گفت که به صورت تک‌تک ورق‌ها را به چاپگر وارد می‌کنند.