بازار لپ‌تاپ همچنان در رکود

بازار دیجیتال- بازار لپ‌تاپ در هفته گذشته همچنان روزهای سرد و بی‌رونقی را سپری ‌کرد و از خرید و فروش در بازار کامپیوتر خبر چندانی نبود. براساس اعلام فعالان بازار، طی هفته گذشته با وجود کاهش نرخ ارز ،قیمت انواع کالاهای حوزه کامپیوتر به ویژه لپ‌تاپ تثبیت نشد و به همین دلیل از خرید و فروش در بازار خبری نبود.

محمدی، یکی از فعالان بازار در این مورد می‌گوید، اگر چه قیمت کالاها در بازار کامپیوتر طی هفته گذشته در حدود ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یافته؛ اما این کاهش قیمت باعث افزایش تقاضا نشده است. چرا که قیمت‌ها در بازار تعادل ندارد و هر از چندی قیمت‌ها در بازار دستخوش تغییر و تحول می‌شوند.

یکی دیگر از فعالان بازار نیز با اشاره به این موضوع که طی دو هفته اخیر بازار در رکود به سر برده است، گفت: مشخص نیست این وضعیت در بازار تا چه زمان طول بکشد، ولی آنچه مسلم است تا زمانی که نرخ دلار ثابت نشود و بازار از لحاظ قیمت به تعادل نرسد، وضعیت به همین صورت است.

یکی دیگر از فعالان بازار در این باره می‌گوید، طی دو تا سه هفته اخیر قیمت‌ها در بازار کامپیوتر در حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است و این کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت نمی‌تواند جاذبه‌ای برای خریداران لپ‌تاپ داشته باشد.

به گفته وی، تا زمانی که کالاها به نرخ سابق بر نگردند، وضعیت بازار به همین منوال است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر از عرضه کالاهای جدید به بازار هم خبری نیست و همان مدل‌های قدیمی‌در بازار موجودند. البته برخی از فروشندگان هم با کاهش شدید موجودی مواجه هستند.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی بهترین کار این باشد که چه برای خرید و چه برای فروش کالا دست نگه داریم. تا زمانی که نرخ ارز تثبیت شود.