سبزترین تلویزیون LED اروپا

بازار دیجیتال- شرکت Philips در سال‌های اخیر بر طراحی و تولید محصولات سازگار با محیط زیست تمرکز کرده است. در این میان، اما محصولات الکترونیکی مصرفی با استقبال خوبی از طرف کاربران و خریداران در سرتاسر دنیا مواجه شده‌اند. تلویزیون LED مدل Econova هم یکی از این محصولات سازگار با محیط زیست است که به تازگی به بازار معرفی شده است.

این تلویزیون طبق ادعای مسوولان شرکت Philips به عنوان سبزترین تلویزیون اروپا معرفی و رونمایی شده است. در واقع این محصول یک تلویزیون LED با اندازه ۴۲ اینچ است که عملکرد و طراحی آن کمترین تاثیر منفی بر محیط زیست را خواهد داشت. مواد اولیه برای تولید این محصول و حتی بسته‌‌بندی آن قابل بازیافت هستند و از طرف دیگر، میزان مصرف انرژی این تلویزیون هم تا حد قابل‌توجهی در مقایسه با محصولات مشابه کمتر است. شرکت Philips اعلام کرده است که در تولید این تلویزیون جدید از هیچ ماده شیمیایی و PVC استفاده نشده است و علاوه بر اینها، طراحی بدنه این تلویزیون به گونه‌ای است که کار بازیافت آن را راحت و ساده می‌کند. حتی در بسته‌بندی این تلویزیون از هیچ ماده پلی استر یا پلاستیک استفاده نشده و جنس بسته بندی آن کاملا قابل بازیافت است.

نکته جالب توجه آنکه این تلویزیون مجهز به یک دستگاه کنترل از راه دور خورشیدی است که در معرض نور خورشید شارژ می‌شود. تلویزیون جدید مدل ۴۲PFL۶۸۰۵H Econova شرکت Philips در اوایل ماه نوامبر با قیمت ۱۱۹۹ پوند ابتدا به بازار انگلستان عرضه خواهد شد. با این حال، اما مسوولان این شرکت اعلام کرده‌اند بعد از بازار انگلستان این محصول به دیگر بازارهای جهان هم عرضه می‌شود.