بازار دیجیتال- با وجودی که مدت کوتاهی از عرضه بازی‌های حرکتی مانند پینگ‌پنگ، تنیس، بیلیارد و... که روی کنسول‌های بازی نصب می‌شوند به بازار می‌گذرد، ولی این بازی‌ها طرفداران زیادی در بازار‌های جهانی یافته‌اند. این بازی‌ها که با اسکن بدن انسان ،این قابلیت را که با حرکات بدن به بازی بپردازیم می‌دهند، در بازارهای جهانی با استقبال خوبی مواجه شده‌اند، ولی در بازار داخلی چندان طرفدار ندارند. فعالان بازار ادعا می‌کنند قیمت بالای این بازی‌های حرکتی باعث شده است مصرف‌کننده بیشتر به سمت نرم‌افزارهای قفل شکسته بازی رفته و زمان لازم است تا این بازی‌ها در بازار داخلی موفق شوند.

در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با رحمتی، یکی از فعالان بازار بازی‌های رایانه‌ای داشتیم که می‌خوانید:

حدود یکی دو ماه است بازی‌های حرکتی که به عنوان ابزارهای مکمل کنسول‌های بازی به حساب می‌آیند وارد بازار شده‌اند. میزان تقاضا برای این بازی‌ها چگونه بوده است؟

طی مدتی که این بازی‌ها وارد بازار شده‌اند، آن طور که انتظار داشتیم از آنها استقبال نشده است. علت هم روشن است. مردم عادت کرده‌اند که پس از مدتی نمونه‌های ارزان قیمت یا قفل شکسته از بازی‌ها را در بازار ببینند و آنها را خریداری کنند. با توجه به قیمت بالای این بازی‌ها کمتر کسی به سراغ این بازی‌ها می‌رود.

یعنی این بازی‌ها آنقدر برای گیمرهای ایرانی جذابیت نداشته است که بخواهند بابت آنها هزینه کنند؟

جذابیت دارد. ولی وقتی قیمت یک بازی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و قیمت کنسول هم ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، کسی به سراغ آنها نمی‌رود. اغلب ترجیح می‌دهند از همان نرم افزارهای قفل شکسته دو تا سه هزار تومانی لذت ببرند.

همین تعداد کمی که از این بازی‌های حرکتی استقبال می‌کنند بیشتر چه بازی را خریداری می‌کنند؟

بازی move سونی، کینکت بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند. فرمان‌های بازی هم که به کلاج و ترمز و... مجهزند فروش خوبی دارند. به خصوص که فراسو نیز نمونه‌های ارزان قیمت این فرمان‌ها را به بازار عرضه کرده است و گیمرها می‌توانند با صرف ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان این بازی‌ها را خریداری کنند.