مجتبی شیخ بهایی با تاکید بر آسان‌سازی شیوه پرداخت قبوض گازبها، از بسترسازی برای پرداخت بهای گاز مشترکان خانگی با استفاده از تلفن همراه خبر داد. مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با شانا، با بیان اینکه هم‌اکنون امکان پرداخت الکترونیکی قبوض آب، برق و گاز از طریق سامانه بانکی کشور فراهم است، افزود: شرکت ملی گاز ایران درصدد است تا با ایجاد بستر مناسب، پرداخت گازبهای مشترکان خانگی را با استفاده از تلفن همراه در کمترین زمان ممکن و در حجمی وسیع امکان‌پذیر سازد. وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد پرداخت‌های مشترکان گاز از طریق سامانه بانکی کشور انجام می‌شود و برای پیاده‌سازی سیستم پرداخت از طریق تلفن همراه، نشست‌های کارشناسی با مراکز پژوهشی برگزار شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: پرداخت الکترونیکی از طریق تلفن همراه به معنای جمع آوری بلادرنگ و توزیع نکردن قبض گازبها نیست و این مهم تا آماده شدن جزئی‌ترین بسترها برای پاسخگویی به مشترکان به منظور رفاه هرچه بیشتر آنها ادامه خواهد یافت. شیخ بهایی تاکید کرد: طرح پرداخت گازبها از طریق تلفن همراه هم‌اکنون در دست بررسی است.

وی گفت: درباره استفاده از تلفن همراه برای دریافت گازبهای مشترکان خانگی، چند سناریو از جمله استفاده از سامانه بانکی، بهره‌گیری از امکانات سازمان‌های دیگر و یا مستقل عمل کردن شرکت ملی گاز در این زمینه مطرح شده است.

مقررات مسدودکننده‌های تلفن همراه تشریح شد

ضوابط فنی و مقررات مسدودکننده‌های تلفن همراه درجهت پاسخگویی به نیاز موجود در جامعه به محدود کردن امکان ارتباط رادیویی گوشی‌های تلفن همراه در برخی اماکن خاص توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب شده است.

خرید، فروش و تولید تجهیزات مسدودکننده تلفن همراه منوط به اخذ پروانه از سازمان تنظیم مقررات است و واردکنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان این تجهیزات باید مطابق با دستورالعمل‌های اجرایی صدور پروانه مذکور عمل کنند. استفاده از مسدودکننده‌های ثابت برای تلفن همراه تنها با مجوز سازمان در مکان و بازه زمانی تعیین شده و تحت شرایط مندرج در این مصوبه مجاز است. متقاضی استفاده از یک مسدود کننده باید درخواست مکتوب خود را در قالب فرم‌های مشخص شده به سازمان تنظیم مقررات تحویل دهند.

بر اساس قانون، همه تبعات و مسوولیت‌های ناشی از استفاده مسدودکننده به عهده دارنده مجوز استفاده از مسدودکننده ثابت است. این درحالی است که مجتمع‌های مسکونی، فروشگاه های، اماکن تجاری، غذاخوری‌ها، بیمارستان، درمانگاه‌ها، فضاهای ورزشی، فضاهای تفریحی و فرهنگی، هتل‌ها، نمایشگاه‌ها، سالن‌های اجتماعات و کنفرانس، مساجد، اماکن زیارتی و مذهبی، تونل‌ها، مدارس، دبیرستان‌ها، بانک‌ها، شرکت‌ها، کارگاه‌های و کارخانجات تحت هیچ شرایطی مجوز نصب و استفاده از یک مسدودکننده ثابت را ندارند.