بازار دیجیتال- اگر چه تولیدکنندگان پنل‌های تلویزیون‌های LCD این روزها درگیر کار روی محصولاتی مطابق با تکنولوژی روز مانند تلویزیون‌های سه‌بعدی، ۴۸۰ هرتزی، با پس زمینه LED و باریک هستند، اما همزمان روی طراحی و تولید مدل‌های قدیمی‌تر برای بازار کشورهای در حال توسعه هم هستند. آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی DisplaySearch در این مورد نشان می‌دهد که این تولیدکنندگان در حال ساخت پنل‌هایی با طراحی ارزان قیمت و شدت روشنایی کمتر برای بازار کشورهایی مانند هندوستان، برزیل، چین و روسیه هستند. این گزارش نشان می‌دهد شدت روشنایی این پنل‌ها بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ انسی لومن متغیر است در حالی که شدت روشنایی استاندارد بین ۴۵۰ و ۵۰۰ انسی لومن است. با این اوصاف است که قیمت تمام شده تلویزیون‌های LCD در بازار کشورهای در حال توسعه تا حد قابل توجهی نسبت به قیمت این محصولات در بازار کشورهای پیشرفته، کمتر خواهد بود.

«شاون لی»، یکی از تحلیل‌گران موسسه DisplaySearch در این مورد می‌گوید: «سلیقه و نیاز کاربران در کشورهای مختلف، متفاوت است. درست به همین دلیل هم تولید یکسان برای همه بازارها نمی‌تواند استراتژی منطقی و به صرفه‌ای برای شرکت‌های تولیدکننده باشد. درست به همین دلیل هم هست که در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده‌ای مانند LG، AUO، Chimei Innolux و BOE در حال سرمایه گذاری برای بازار تلویزیون در کشورهای در حال توسعه هستند».

یکی دیگر از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده است، ضخامت لایه شیشه‌ای تلویزیون‌های LCD است. بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان ضخامت تلویزیون‌های LCD تولید شده برای بازار کشورهای در حال توسعه را از استاندارد ۷/۰ میلیمتر به ۵/۰ میلیمتر کاهش می‌دهند که این اتفاق می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر عمق رنگ و تا حدی وضوح تصویر این تلویزیون‌ها بگذارد.