بازار دیجیتال- جدیدترین تکنولوژی‌های عکاسی شرکت Casio معرفی شدند. این تکنولوژی‌ها روز شنبه با حضور مدیر فروش بخش خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی و مدیر عامل شرکت دایا سیستم نماینده Casio در ایران معرفی شدند.

امیرحسین شمس‌زاده مدیر عامل شرکت دایا سیستم در ابتدا درباره تکنولوژی HDR ART که جدیدترین تکنولوژی Casio است، صحبت کرد. این تکنولوژی که از یک ماه پیش تا حالا رونمایی شده در واقع به عنوان عکاسی هوشمند هم شناخته می‌شود و این امکان را به کاربرانش می‌دهد تا هر نمای عادی در عکس را به یک تصویر هنری تبدیل کنند.
شمس‌زاده در این مورد می‌گوید: «این تکنولوژی توسط شرکت Casio وارد بازار دنیا شده است. دوربین‌های جدید این شرکت به تازگی با مجهزشدن به این تکنولوژی وارد بازار ایران خواهند شد. دوربین‌های تولیدی Casio این امکان را دارند که در یک ثانیه 60 فریم عکس را ثبت و ذخیره کنند، در حالی که دوربین‌های دیگر با این قابلیت را معمولا می‌توان در بازار دوربین‌های عکاسی صنعتی البته با قیمتی بیش از 70 هزار دلار پیدا کرد.»
بر اساس اعلام دایا سیستم، سرعت دوربین‌های این شرکت به قدری بالا است که امکان ثبت ۵ تا ۶ تصویر از یک مکان را دارند و می‌توانند این تصاویر را با هم ادغام کرده و تصویری با کیفیت از آنها بسازند. مسوولان دایا سیستم معتقدند که دوربین‌های Casio عمر باتری بالایی داشته و با محیط زیست سازگارند. این
باتری‌ها در هر بار شارژ می‌توانند از 400 تا هزار عکس را ثبت و ذخیره کنند. عکاسی متحرک یکی دیگر از تکنولوژی‌های به کار رفته در این دوربین‌ها است که با امکاناتی شبیه به نرم‌افزار فتوشاپ، قابلیت گرفتن عکس‌های ترکیبی را به کاربرانش می‌دهد. دوربین‌های Casio با استفاده از امکان عکاسی هوشمند، کار عکاسی را برای کاربران مبتدی و نه چندان حرفه‌ای راحت‌تر می‌کنند و از این جهت می‌توانند با دوربین‌های نیمه حرفه‌ای یا حتی نیمه‌حرفه‌ای رقابت کنند.
او در این مورد می‌گوید: «شرکت Casio ممکن است در بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال سابقه‌ چندانی نداشته باشد، اما در حوزه فناوری‌های های تک قدیمی است و به وسیله همین فناوری‌ها دوربین‌هایی را وارد بازار می‌کند که می‌توانند این بازار را متحول کنند.
وی اضافه کرد: قیمت دوربین‌های کامپکت ما از 130 هزار تومان تا 400 هزار تومان متغیر است که کار انتخاب را برای خریداران ساده می‌کند».
شمس‌زاده اعلام کرد که دایا سیستم بخش بزرگی از بازار را از طریق سازمان‌ها و ادارت دولتی در اختیار دارد: «ما در این سازمان‌ها برنامه‌های مختلفی برای معرفی و فروش دوربین‌هایمان داریم تا کارمندان بتوانند از نزدیک با این دوربین‌ها و قابلیت‌هایشان آشنا شده و حتی به صورت اقساط آن‌ها را خریداری کنند.»
این شرکت همچنین از عرضه سه دوربین جدید Casio با وضوح تصویر 16 مگاپیکسلی از ماه فروردین در بازار ایران خبر داد که اغلب تکنولوژی‌های جدید این شرکت را با خود دارند.
«کویچی ماتسوزاکی» مدیرفروش بخش خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی شرکت Casio هم در ادامه درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط تجاری Casio به عنوان یک شرکت ژاپنی با ایران و شرکت دایاسیستم گفت. به عقیده او این تحریم‌ها هیچ تاثیری بر بازار Casio در ایران نداشته و نخواهد داشت.
ماتسوزاکی در این مورد گفت: «این تحریم‌ها تاثیراتی در روابط تجاری ایران و ژاپن گذاشته است. با این حال اما از آنجایی که تحریم‌ها معمولا روی پرداخت‌ها تاثیر می‌گذارد،ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.»
ماتسوزاکی همچنین جدیدترین محصول شرکت Casio را که در نمایشگاه CES ۲۰۱۱ رونمایی شده، معرفی کرد.
دوربین مدل TRYX محصول جدید Casio در این نمایشگاه است که با طراحی شبیه به موبایل هوشمند iPhone امکانات مختلف عکاسی را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین در واقع ترکیبی از یک لنز، نمایشگر تمام لمسی و قاب است و قرار است از اواخر فروردین ماه به بازار ایران هم عرضه شود.