چهار دوربین کامپکت جدید با قابلیت‌های مختلف

بازار دیجیتال- شرکت Panasonic به تازگی از عرضه دوربین‌های عکاسی دیجیتال جدید خود به بازار خبر داده است. این شرکت در واقع چهار دوربین عکاسی دیجیتال از نوع کامپکت را به بازار عرضه کرده است که مدتی پیش در نمایشگاه CES ۲۰۱۱ رونمایی شده بود.

این شرکت مدل‌های FX۷۸، TS۳، ZS۸ و ZS۱۰ را به تازگی به بازار عرضه کرده است.

طبق اعلام شرکت Panasonic این دوربین‌ها به ترتیب با قیمت‌های ۹۹/۳۴۹ دلار، ۹۹/۳۹۹ دلار، ۹۹/۲۹۹ دلار و ۹۹/۳۹۹ دلار به بازار عرضه شده‌اند و به فروش عمومی می‌رسند.

همه این دوربین‌ها مجهز به لنز Leica بوده و از امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برند. سه مدل ZS۸ ، ZS۱۰ و FX۷۸ مجهز به تکنولوژی عکاسی سه بعدی این شرکت هم هستند و امکان گرفتن ۲۰ عکس سه بعدی به صورت پیاپی را دارند.

دوربین مدل ZS۱۰ دارای لنز واید ۲۴ میلیمتری بوده و از امکان زوم اپتیکال تا ۱۶ برابر بهره می‌برد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD بزرگ با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این دوربین مجهز به GPS بوده و امکان اتصال آنلاین را هم به کاربرانش می‌دهد. مدل ZS۱۰ در رنگ‌های متنوعی مانند مشکی، قرمز، آبی، نقره‌ای و قهوه‌ای طراحی و تولید شده است.

دوربین مدل ZS۸ هم دارای لنز واید ۲۴ میلیمتری است و از قابلیت زوم اپتیکال ۱۶ برابر و نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ با امکان تنظیم دستی هم بهره می‌برد.

دوربین مدل TS۳ هم قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و از پردازنده TS۲ هم بهره می‌برد. این دوربین بدنه ضد آب داشته و تا عمق ۴۰ فوتی آب هم امکان عکاسی را به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین همچنین قابلیت ضد شوک داشته و در برابر سقوط از ارتفاع ۲ متری مقاوم است.

بدنه این دوربین همچنین ضد یخ زدگی بوده و امکان عکاسی در دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین در رنگ‌های قرمز، نارنجی، نقره‌ای و آبی طراحی شده است.

دوربین مدل FX۷۸ هم دارای نمایشگر LCD بزرگ با اندازه ۵/۳ اینچ لمسی است و از لنز واید ۲۴ میلیمتری هم بهره می‌برد.

این دوربین امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر را داشته و قابلیت عکاسی ساده را برای کاربران تازه کار فراهم می‌آورد. بدنه این دوربین هم نسبت به سه مدل دیگر سبک و باریک‌تر است و به این دلیل امان عکاسی فعال را به کاربرانش می‌دهد.