دوربین‌های جدید با قابلیت زوم بالا

بازار دیجیتال- شرکت Nikon که یکی از تولیدکنندگان فعال بازار جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال است، به تازگی محصولاتی جدید را به این بازار معرفی کرده است. این شرکت سه دوربین P۵۰۰، S۹۱۰۰ و L۱۲۰ را به بازار معرفی کرده است که هر کدام امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خودشان قرار می‌دهند. هر سه این دوربین‌ها از نوع سوپر زوم بوده و به ترتیب امکان زوم اپتیکال تا ۳۶ برابر، ۱۸ برابر و ۲۱ برابر را به کاربران خودشان می‌دهند. این شرکت در دوربین‌های جدیدی از پردازنده C۲ استفاده کرده است که انتظار دارد با استفاده از آن سیستم هوشمندی را برای عکاسی در اختیار کاربران خودش قرار بدهد.

شرکت P۵۰۰ دارای لنز با حداقل و حداکثر فاصله کانونی ۲۳ و ۸۱۰ میلیمتر این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و از امکان عکاسی پیاپی با سرعت ۵ فریم در هر ثانیه هم بهره می‌برد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۹۲۱۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. دوربین مدل S۹۱۰۰ هم امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و حداکثر حساسیت ۳۲۰۰ را دارد. مدل L۱۲۰ اما تصاویر را با وضوح ۱/۱۴ مگاپیکسل ثبت و ذخیره می‌کند و قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسل را به کاربرانش می‌دهد.

دوربین مدل P۵۰۰ با قیمت ۵۹۹ دلار، مدل S۹۱۰۰ با قیمت ۳۹۹ دلار و مدل L۱۲۰ با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.