همکاران سیستم- شبکه اجتماعی فیس‌بوک که این روزها محبوبیت فراوانی نزد کاربران جهانی دارد، ظرف مدت کوتاهی که از زمان تاسیس آن می‌گذرد، موجب شده تا نام این مرکز وارد لیست ثروتمندترین شرکت‌های دنیا شود. نشریه بین‌المللی فوربس (Forbes) در گزارشی اعلام کرد که فیس‌بوک از ثروتمندترین شرکت‌های دنیا محسوب می‌شود. طبق این گزارش «مارک زوکربرگ» موسس و مدیرعامل این شرکت با ۵/۱۳ میلیارد دلار دارایی پنجاه‌ودومین فرد ثروتمند جهان است. او سال ۲۰۱۰ میلادی با ۴ میلیارد دلار سرمایه در رتبه ۲۱۲ این لیست قرار گرفته بود.

او با همکاری «داستین موسکویتز» مدیریت فیس‌بوک را برعهده دارد که این شخص نیز از دیگر میلیاردرهای جوان دنیا محسوب می‌شود و در رتبه ۲۶ لیست نشریه فوربس قرار گرفته است. همچنین، «ادواردو ساورین»، «سین پارکر» و «یوری میلنر» روسی که از سرمایه‌گذاران فیس‌بوک محسوب می‌شوند نیز در لیست پولدارترین افراد دنیا قرار دارند.

همچنین «پیتر تیل» سال گذشته رتبه ۸۲۸ این لیست را در اختیار داشت و هم‌اکنون صاحب رتبه ۸۳۳ از لیست پولدارترین افراد دنیا شده است. این در حالی است که از سال قبل تاکنون سرمایه آن از ۲/۱ به ۵/۱ میلیارد دلار افزایش یافته است. فیس‌بوک که در سال ۲۰۰۴ در یکی از اتاق‌های خوابگاه دانشگاه هاروارد برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون به بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا تبدیل شده و توانسته رقبای سرسختی چون Friendster و MySpace را پشت‌سر بگذارد.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون مشترک فعال دارد و در حال رقابت با پورتال‌های اینترنتی بزرگی مانند گوگل و یاهو است تا از این طریق بازار گسترده‌ای را برای تبلیغات آنلاین تصاحب کند.