اعضای مجلس سنای آمریکا به دنبال وضع قانون تازه‌ای هستند تا مانع سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند شوند. به دنبال برگزاری جلسات مشترکی میان سنا و مدیران ارشد شرکت‌های گوگل و اپل مشخص شده که این شرکت‌ها به منظور افزایش سود تجاری و طراحی خدمات تازه با هدف کسب درآمد بیشتر اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند را جمع‌آوری کرده و حتی آنها را در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی هم قرار می‌دهند. این تخلف به طور گسترده با سوءاستفاده از سیستم‌عامل‌های آندروید و iOS صورت می‌گیرد.

قانون مورد نظر اعضای سنا شرکت‌های سازنده سیستم عامل تلفن همراه را موظف می‌کند تا مانع از به اشتراک گذاری غیرقانونی اطلاعات کاربران با شرکت‌های ثالث شوند. سناتور جی راکفلر عضو کمیته فرعی سنا که به این موضوع رسیدگی می‌کند می‌گوید گوشی‌های امروزی صرفا تلفن همراه نیستند، بلکه رایانه‌های مینیاتوری هستند که حجم زیادی از اطلاعات شخصی کاربران را در خود جای داده‌اند.

به گفته وی، این بازار جدید مشتریان زیادی دارند که اطلاعات چندانی در مورد نحوه نقض حریم شخصی خود توسط شرکت‌های سودجو ندارند و باید با وضع قوانین جدید از آنها حفاظت کرد. وی همچنین وعده داد که با تخلفات اپل، گوگل و فیس بوک در این زمینه به شدت برخورد شود.