یک دوربین حرفه‌ای و با کیفیت

بازار دیجیتال- شرکت Sigma قرار است دوربین جدیدش را به زودی روانه بازار کند. این دوربین که با مدل SD۱ مدتی پیش به بازار معرفی شده بود، در واقع برای کاربران حرفه‌ای طراحی و تولید شده است. SD۱ که اولین بار در نمایشگاه فوتوکینا سال ۲۰۱۰ رونمایی شد، برای رقابت با دوربین‌های حرفه‌ای دو شرکت Nikon و Canon به بازار عرضه می‌شود. مسوولان Sigma اعلام کرده‌اند که این دوربین را از ماه ژوئن و با قیمت ۹۷۰۰ دلار به بازار عرضه می‌کنند.

این دوربین دارای حسگر Foveon X۳ بوده و به این دلیل عکس‌هایی با کیفیت را ثبت و ذخیره می‌کند. این حسگر ساختار کاملا متفاوتی نسبت به حسگر دوربین‌های دیگر دارد. در Foveon هر پیکسل سه رنگ قرمز، سبز و آبی را ثبت می‌کند، در حالی که در حسگرهای دیگر هر پیکسل تنها یک رنگ را ثبت می‌کند.

SD۱ قابلیت گرفتن عکس‌هایی با وضوح تصویر ۴/۱۵ مگاپیکسل را داشته و عکس‌های گرفته شده با آن حداکثر وضوح تصویری برابر ۳۲۰۰×۴۸۰۰ نقطه‌ای دارد. حداقل و حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به ترتیب برابر ۱۰۰ و ۶۴۰۰ است. این دوربین امکان گرفتن عکس‌های پیاپی با سرعت ۵ فریم در هر ثانیه را داشته و از محافظ گرد و خاک جداشدنی از بدنه هم بهره می‌برد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ نقطه‌ای پخش می‌کند و شاتر آن حداکثر سرعتی برابر ۱ به ۸۰۰۰ ثانیه دارد. ابعاد این دوربین برابر ۸۰×۵/۱۱۳×۵/۱۴۵ میلیمتر بوده و وزن بدنه آن به ۷۰۰ گرم می‌رسد.