مشترکان تلفن‌همراه دولتی دراولین روز عید سال ۸۶ (عصر۲۹ اسفندماه ۸۵ تا عصرروز اول فروردین‌ماه‌) بیش از ۱۱۸میلیون و ۲۰۰‌هزار پیام کوتاه تبریک سال نو ارسال کردند.این در حالی است که ۸۰ درصد از این پیام های کوتاه با موفقیت ارسال شد. چنانچه هزینه هر پیام کوتاه ۱۴‌تومان محاسبه شود مشترکان شبکه ICT با ارسال این تعداد پیام کوتاه در روز اول عید حدود یک‌میلیارد و ۶۵۴‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان درآمد عاید شرکت ارتباطات سیار در مدت یک روز کردند. پیش از این رکود در سال SMS رقم ۷۲میلیون بود که به روز عید غدیر سال گذشته اختصاص داشته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود در سال گذشته پیش‌بینی کرده بود تعداد پیام‌های کوتاه ارسالی از ۵‌میلیون پیام در روز به روزانه ۱۰۰‌میلیون پیام در ایام نوروز ۸۶ افزایش یابد.

موفقیت در ارسال پیام‌های کوتاه در سال‌جاری و در زمان ترافیک بالا در شبکه به علت افزایش ظرفیت مراکز پیام کوتاه (SMSc) به ۲۱میلیون، ظرفیت مراکز سوئیچ (MSC) به ۲۵میلیون مشترک و تعداد ایستگاه‌های فرستنده و گیرنده رادیویی (BTS) به ۱۰هزار و ۳۰۰سایت بوده است.

به گفته مدیرکل روابط‌عمومی شرکت مخابرات ایران، همکاری مشترکان در توزیع ارسال پیام‌های کوتاه خود و افزایش ظرفیت شبکه با اضافه شدن سه مرکز جدید موجب رفع اختلال در ارسال پیام‌ها شده است.

بیش از این روابط‌عمومی شرکت ارتباطات سیار با بررسی مشکلات سال‌های گذشته اعلام کرده بود روند جابه‌جایی مشترکان در ایام نوروز نشان می‌دهد که هفت استان «خراسان رضوی»، «مازندران»، «گیلان»، «اصفهان»، «فارس»، «خوزستان» و «هرمزگان»، بیشترین تعداد مسافر‌پذیری را در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه داشته‌اند.

بنابراین گزارش با لحاظ سه شاخص میزان جابه‌جایی مشترکان در زمان مشابه سال‌های گذشته، منابع موجود شبکه و تعداد مشترکان فعلی شرکت ارتباطات سیار، پیش‌بینی‌های لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب به مشترکان در ایام نوروزی، صورت پذیرفته است، البته فرآیند جابه‌جایی مشترکان در شبکه تلفن همراه، هیچ‌گاه به طور صد‌در‌صد قابل پیش‌بینی نیست. بنا‌بر‌این در راستای تمهید مقدمات لازم برای ارائه سرویس‌دهی مطلوب به پانزده و نیم میلیون مشترک در ایام نوروز، ظرفیت مراکز پیام کوتاه (SMS) به ۲۱‌میلیون، ظرفیت مراکز سوئیچ (MSC) به ۲۵‌میلیون مشترک و تعداد ایستگاه‌های فرستنده و گیرنده رادیویی (BTS) به ۱۰‌هزار و ۳۰۰ سایت افزایش یافته است.

همچنین تیم‌های متخصص و کارآزموده شرکت ارتباطات سیار، به همه هفت استان مسافر‌پذیر کشور، اعزام و مستقر شده‌اند تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام نمایند.