گروه‌های خرابکار اینترنتی به جنگ یکدیگر می‌روند

گروه‌های خرابکاران اینترنتی برای ساخت شبکه‌های رایانه‌ای آلوده بزرگ، موج حمله‌ علیه شبکه‌های یکدیگر را ‌آغاز کردند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، دو یا سه گروه از مجرمان اینترنتی جنگ تمام عیاری را برای کنترل بزرگ‌ترین بوت‌نت‌ها، شبکه‌های رایانه‌های آلوده، آغاز کرده و با ارسال نرم‌افزارهای مخرب قصد سرقت زامبی‌ها، رایانه‌های آلوده تحت کنترل بوت‌نت‌ها، را از رقبای خود دارند.

به گفته مشاور فنی لابراتور کاسپرسکی، هر کدام از این گروه‌ها تلاش می‌کنند بوت‌نت بزرگ‌تری را بسازند زیرا شمار زیاد رایانه‌های آلوده تحت کنترل موجب می‌شود ارسال‌کنندگان هرزنامه و هکرها برای استفاده از آنها پول بیشتری را پرداخت کنند و از آنجا که هر گروه خلافکار اینترنتی بوت‌نت متعلق به خود را دارد که پیش از این ساخته‌اند و سعی می‌کنند رایانه‌های آلوده را از گروه‌های رقیب خود به سرقت برده و بوت‌نت‌های رقیب خود را کوچک کنند.

بر اساس این گزارش گروه‌های طراح نرم‌افزارهای مخرب در آغاز سال‌جاری با انواع متعددی از نرم افزارهای مخرب فعالیت خود را آغاز کردند و شمار زیادی از اینگونه نرم‌افزارها را برای به کنترل در آوردن رایانه‌ها منتشر کردند.