فایل‌های YouTube را با نسخه جدید RealPlayer دانلود کنید

شرکت نرم‌افزاری Realneworks اعلام کرده است نسخه جدید برنامه پخش‌‌کننده فایل‌های صوتی تصویری RealPlayer دارای امکانی است که با زدن یک دکمه فایل‌های ویدیویی را دانلود می‌کند. این نسخه که به احتمال فراوان به‌صورت رایگان عرضه می‌شود، این قابلیت را دارد که از تمامی فرمت‌های معتبر ویدئویی از جمله فلاش QuickTime، RealMedia و Window Media پشتیبانی به عمل آورد، ضمن آنکه می‌تواند فایل‌های موجود در بانک ویدئویی YouTube، Google، Yahoo!، Brightcove، AOL و The New York Times را به آسانی دانلود نماید.قابلیت دانلود فایل از سایت‌هایی ویدیویی که در حالت پیش فرض به کاربران خود چنین اجازه‌ای را نمی‌دهند، اصطلاحا Video Rip نامیده می‌شود.

نرم‌افزار‌های بسیاری امروزه چنین امکانی را برای کاربران فراهم می‌آورند، اما آنچه باعث خبرساز شدن این موضوع گشته است سطح کاری شرکت RealNetworks است ، زیرا تاکنون سابقه نداشته که شرکتی با این اعتبار اقدام به چنین امری نماید.

RealPlayer جدید فایل‌هایی را که درونشان کد DRM باشد ذخیره نخواهد کرد، اما به غیر از آن هر چیز دیگری را دانلود می‌کند. به این ترتیب تمامی شرکت‌های تولید‌‌کننده محصولات ویدیویی که اجازه استفاده از DRM را به طور رایگان در فایل‌هایشان داده باشند، توسط RealPlayer به چالش کشیده خواهند شد.این نسخه جدید در ماه ژوئن منتشر خواهد شد و کاربران Mac تا آخر سال باید به انتظار آن بمانند.