مروری بر بازار تابلوهای دیجیتالی

بازار دیجیتال- تابلوهای دیجیتالی یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی هستند که با نمایش متن و تصویر به صورت متحرک از قابلیت‌های فراوانی برای معرفی محصولات برخوردارند. مدل‌های تک رنگ، سه رنگ و تمام‌رنگ از جمله طرح‌های تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی محسوب می‌شوند که برای مکان‌های مختلف کاربرد دارند. این نوع تابلوها بر حسب مکان مورد استفاده اندازه‌های متفاوتی دارند. البته این تغییر اندازه در تابلوهای دیجیتالی از طریق کم یا زیاد کردن تعداد لامپ‌ها و کوچک کردن قاب یا ابعاد تابلو صورت می‌گیرد.

از این رو قیمت تابلوهای دیجیتالی برحسب مواردی چون اندازه و رنگ (تک رنگ، چند رنگ و تمام رنگ) آن تعیین می‌شود.

به اعتقاد فعالان بازار انواع تابلوهای دیجیتالی، قیمتی که برای تابلوهای دیجیتالی تمام رنگ در نظر گرفته می‌شود براساس متر مربع، نوع LED و تولید کشور سازنده آن محاسبه می‌شود که به طور نمونه می‌توان مبلغی حدود ۷میلیون تومان برای هر متر از این نوع تابلوهای دیجیتالی در نظر گرفت.

بر این اساس برای یک تابلوی دیجیتالی تک رنگ در اندازه کوچک (۶۰×۲۰) سانتیمتر می‌توان قیمتی حدود ۲۹۰هزار تومان و برای اندازه (۴۵۰×۱۹۰ سانتیمتر) با تعداد لامپ (۲۵۶×۳۲) قیمتی معادل ۳میلیون تومان برآورد کرد.

ضمن اینکه تابلوهای دیجیتالی سه رنگ در اندازه (۶۰×۲۰) سانتیمتر با تعداد یک‌هزار و ۲۴ لامپ استاندارد قیمتی حدود دوبرابر اندازه کوچک تک‌رنگ یعنی ۵۵۰هزار تومان دارند. این در حالی است که قیمت این نوع تابلوهای دیجیتالی (سه رنگ) در اندازه (۴۵۰×۱۹۰ سانتیمتر) حدود ۵میلیون تومان است.