یک دوربین تازه وارد برای کاربران خانگی
دنیای‌اقتصاد- نیکون یک دوربین جدید از سری کامپکت به بازار معرفی کرده است.

این دوربین تازه وارد که می‌تواند در فرمت RAW عکاسی کند و سنسور تصویر آن نیز از نوع ۱/۱.۷ اینچی است، دارای لنز بسیار سریع با کمینه نسبت کانونی f/۱/۸ است. با این حال هنگام زوم کردن خیلی زود این دیافراگم باز را از دست می‌دهد و به سرعت در فاصله کانونی معادل ۱۲۰ میلی‌متر به f/۵.۶ کاهش می‌یابد.
این دوربین کوچک و کم‌حجم به‌راحتی در جیب شلوار و پیراهن جای می‌گیرد. همچنین دستگیره خاصی روی دوربین وجود ندارد. فقط در قسمت جلو یک زائده عمودی و در قسمت پشتی یک روکش لاستیکی دیده می‌شود که باعث می‌شود بتوانید دوربین را راحت‌تر در دست بگیرید.
همانند دیگر کامپکت‌های هم رده (کامپکت‌های High End کوچک) این دوربین هم فاقد چشمی است، ولی نمایشگر ۳ اینچی ۹۲۱۰۰۰ پیکسلی آن کار کادربندی را برای شما ساده می‌سازد. دوربین مذکور همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت FULL HD را داشته و از تکنولوژی تشخیص چهره، تشخیص لبخند و... بهره‌مند است.
همانطور که گفتیم این دوربین مجهز به سنسور تصویر12 مگاپیکسلی است. همچنین تجهیز به خروجی HDMI ، خروجی تلویزیون، خروجی USB، Pict Bridge، میکروفن و اسپیکر داخلی، موقعیت‌یاب GPS و... از دیگر ویژگی‌های این دوربین کامپکت تازه‌وارداست.
در کل باید گفت که P۳۳۰ دقیقا دوربینی است که در این سطح انتظارش را داشتیم و به خوبی می‌تواند رقیبی برای دوربین‌های سری RX سونی و S کانن باشد.
تجهیز به سنسور تصویر بزرگ 1/1.7 اینچی 12 مگاپیکسلی، توانایی عکاسی RAW، تجهیز به GPS داخلی، بهره‌مندی از بدنه بسیار مستحکم، ظاهر خوش‌ساخت و جمع و جور از نقاط قوت این دوربین زیبا به حساب می‌آید.این دوربین 200 گرمی که در رنگ‌های مشکی و سفید به بازار معرفی شده است به زودی میهمان بازار خواهد شد.