حملات بدافزارهای موبایلی همچنان ادامه دارد

بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی میزان انتشار بدافزارهای موبایلی ۶۰۰درصد رشد کرده است. کارشناسان امنیتی هشدار دادند که در حوزه جرائم سایبری و هک کردن دستگاه‌های الکترونیکی همراه رشد چشمگیری مشاهده می‌شود و کاربران از این پس باید توجه بیشتری به ویروس‌ها، بدافزارها و نسل جدید برنامه‌های مخرب اینترنتی داشته باشند. «لین کارلگات» ( Leanne Karlgut) زمانی که متوجه شد گوشی هوشمندش ویروس دارد به درستی نمی‌دانست که چطور آلوده شده تا سرانجام متوجه این قضیه شد. او گفت: «گوشی من شروع به نواختن یک موسیقی کرد و در این موسیقی کلماتی گفته می‌شد و هیچ راهی برای متوقف کردن این موسیقی وجود نداشت». بررسی‌های کارشناسان نشان داد که مجرمان سایبری به میزان

هشدار دهنده‌ای گوشی‌ها و رایانه‌های لوحی ما را مورد هدف قرار داده‌اند. آزمایشگاه تخصصی McAfee بر اساس یک بررسی جدید اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی میزان انتشار بدافزارهای موبایلی ۶۰۰ درصد رشد کرده است.

«جرج والر» (George Waller) یکی از کارشناسان امنیتی نیز پیش‌بینی کرده است که حدود ۵۰ درصد تمام گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی که هم‌اکنون در بازار جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند به نوعی بدافزار آلوده هستند.