صاحبان صنعت تلفن همراه در نمایشگاه تجاری آسیاییCommunica Asia اظهار کردند که آسیا در پخش تلویزیون از طریق تلفن همراه از اروپا پیشی خواهد گرفت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، اپراتورهای تلفن همراه امیدوارند پخش تلویزیون از طریق تلفن همراه مشترکان آنها را به صرف هزینه‌های بیشتری ترغیب کنند و از این طریق کاهش درآمدهای مکالمه‌های صوتی را جبران کنند.

اما نرسیدن به توافق در مورد مدل تجاری و تنوع فناوری‌های مختلف عرضه‌ تلویزیون تلفن همراه، توسط اپراتورهای اروپایی را به تاخیر انداخته است.

تاکنون تنها استاندارد پخش ویدئویی دیجیتالی DVB-H به‌طور جهانی به کار گرفته شده و کره،‌ ژاپن،‌ آمریکا و چین فناوری‌های داخلی خود را به کار گرفته‌اند.

بسیاری از کشورهای آسیایی مشکلی با طیف امواج ندارند از این رو سرویس پخش DVB-H پیش از این در هند و ویتنام شروع به کار کرده و مالزی، فیلیپین و اندونزی نیز قرار است در سال جاری شبکه‌ خود را افتتاح کنند،‌ در حالی که در اروپا تنها سه کشور شبکه‌های تجاری خود را راه انداخته‌اند. بر اساس این گزارش اغلب کسانی که تلویزیون را در تلفن همراه مشاهده می‌کنند، از شبکه‌های تلفن همراه نسل سوم استفاده می‌کنند و در نتیجه درآمدهای ناشی از هزینه‌های انتقال، داده‌ قابل قبولی را برای اپراتورهای خود به ارمغان می‌آورند.