مشترکان شبکه اپراتور اول در تعطیلات ۲روزه اعیاد شعبانیه رقمی بالغ بر ۲میلیارد و ۶۷۰میلیون ریال بابت پیام‌های کوتاه به مقصد نرسیده خود به شرکت ارتباطات سیار پرداختند. موبنا، پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه، در حالی این خبر را منتشر می‌کند که پیش از تعطیلات یکی از مقامات شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد که ارسال پیام کوتاه در این ایام با هیچ‌گونه اختلالی همراه نخواهد شد.

گفته می‌شود در روزهای تعطیل هفته گذشته به مناسبت ولادت ولی‌عصر (عج) بالغ بر ۹۷میلیون و ۲۳۷هزار و ۲۵۵پیام کوتاه توسط کاربران همراه اول ارسال شده که به گفته مسوولان اپراتور اول از این میان، نزدیک به ۳۰درصد از پیام‌های کاربران به مقصد نرسیده است و این رقم شامل ۱۴میلیون و ۵۵۵هزار و ۲۵۵پیام کوتاه می‌شود.

اختلال ایرانسل در خوزستان

شبکه تلفن‌همراه ایرانسل در شهرهایی از خوزستان دچار اختلال شده است. خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، آغاز این اختلالات را از روز جمعه اعلام کرده و اذعان داشته که این اختلالات همچنان ادامه دارد.

گفته می‌شود این اختلالات به گونه‌ای است که فقط تماس خطوط ایرانسل با ایرانسل برقرار می‌شود و تماس تلفن‌های ثابت تالیا و یا همراه اول با این شبکه امکان‌پذیر نیست.

مدیر فروش ایرانسل در خوزستان گفته که این اختلال در بسیاری از شهرهای کشور رخ داده است. گفتنی است طی چند روز گذشته برخی از مشترکان این شبکه در تماس با دنیای اقتصاد از کیفیت نامطلوب این اپراتور در برخی از نقاط تهران گله‌مند بودند.

شبکه اضطراری برای مدیریت بحران حوادث غیرمترقبه

امکان مدیریت بحران حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی با ایجاد شبکه مستقل ارتباطات سیار با همکاری اپراتور اول در استان تهران فراهم شد.

نجمی، عضو هیات‌مدیره شرکت مخابرات استان تهران گفته که این شبکه با ۷ دستگاه BTS سیار و یک دستگاه سوئیچ با آنتن‌های هیدرولیک منصوبه در کانتینر برای ۵۰هزار شماره و بر روی باند فرکانسی مستقل در نظر گرفته شده است.

شبکه مذکور از طریق کانتینرهای سیار و یا بالگرد قابل انتقال به محل حادثه است و در ساعات اولیه بروز حادثه قابل راه‌اندازی است و برای کل کشور نیز مورد استفاده خواهد بود.

رومینگ ارتباطات سیار به ۲۰۰ اپراتور رسید

به گفته عباس لطفعلیان، مدیرکل دفتر روابط بین اپراتورهای همراه اول، با امضای قرارداد رومینگ با ۳۱ اپراتور جدید، تعداد اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ با شرکت ارتباطات سیار به ۲۰۰ اپراتور رسید.