دنیای‌اقتصاد- این روزها دوربین‌های کامپکت در مقایسه با نمونه‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای که قیمت بسیار گرانی دارند، محبوبیت زیادی یافته‌اند.
به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده درصدد تولید انبوه و عرضه گسترده نمونه‌هایی باقابلیت‌های فنی بالا و وضوح تصویر بسیار مطلوب برآمده‌اند. دوربین‌هایی که قیمت مناسب‌تری نسبت به نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای‌های بازار دارند.
به همین دلیل در بازار شاهد رشد شدید تنوع در مورد دوربین‌هایی با وضوح تصویر بالا و قابلیت‌های فنی بسیار مطلوب هستیم.‌ با توجه به این موضوع در این بخش ما برخی از دوربین‌های کامپکت را که وضوح تصویر بالایی دارند به شما معرفی می‌کنیم.

CANON

CANON به عنوان رکورددار فروش دوربین‌های دیجیتال یا عرضه گسترده دوربین‌های کامپکت با وضوح تصویر بالا و قابلیت‌های فنی مطلوب و البته قیمت مناسب توانسته است سهم بزرگی از بازار فروش دوربین‌های خانگی را به خود اختصاص دهد.
این برند توانسته است با عرضه تعداد زیادی دوربین‌های کامپکت با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل و قابلیت‌های فنی مطلوب توجه‌ها را به خود جلب کند. ‌مدل POWERSHOT A۳۴۰۰ یکی از دوربین‌های باقابلیت از این خانواده است که دقت حسگر آن ۱۶ مگاپیکسل بوده و قابلیت فیلبمبرداری HD را دارد. این دوربین خوش ترکیب و جمع و جور که در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه شده است دارای ویژگی‌هایی چون: تجهیز به پورت‌های ارتباطی SUB ۲.۰ و خروجی ویدئو، تجهیز به صفحه نمایش ۳ اینچی و پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD/SDHC/SDXC
و... است. قیمت اعلام شده برای این دوربین حدود ۳۹۰ هزار تومان است.
مدل‌هایA۳۳۰۰،A۲۴۰۰،A۴۰۰۰ نیز از دیگر دوربین‌های خانگی این خانواده است که وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسلی داشته و قابلیت‌های فنی مطلوبی دارد. قیمت این دوربین‌ها نیز در حدود ۳۸۰ تا ۴۴۰ هزار تومان اعلام شده است.

NIKON
اگرچه این برند نیز از معروف‌های بازار دوربین است، اما تمرکز کمتری در مورد دوربین‌های سری خانگی دارد.‌به همین دلیل، تنوع مدل دوربین‌های خانگی با قابلیت فنی مطلوب در این خانواده کمتر است تا CANON.
با این حال از این خانواده مدل L۲۶ از باقابلیت‌های کامپکت است که دقت حسگر آن ۱/۱۶ مگاپیکسل است. این دوربین قابلیت فیلمبرداری HD را داشته و اتصالات آن شامل پورت USB ۲.۰ و خروجی ویدئو است. قیمت در نظر گرفته برای این دوربین خانگی در حدود ۳۸۵ تا ۳۹۰ هزار تومان است.مدل P۳۱۰ هم از دوربین‌های کامپکت حرفه‌ای این خانواده است که البته قیمتی گران دارد. این دوربین دارای وضوح تصویر ۱/۱۶ مگاپیکسل است و قابلیت فیلمبرداری FULL HD را نیز دارد. از لحاظ پورت‌های ارتباطی هم علاوه بر آنچه مدل قبلی دارد به پورت HDMI نیز مجهز است.قیمت اعلام شده برای این دوربین خانگی هم در حدود ۹۲۰ تا ۹۴۰ هزار تومان است.

OLYMPUS
از خانواده OLYMPUS هم مدل VR۳۶۰ یکی از نمونه‌های باقابلیت از سری دوربین‌های کامپکت است. ‌این دوربین دارای حسگری با دقت ۱۶ مگاپیکسل بوده و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD را دارد.دوربین مذکور به پورت‌های USB ۲.۰، خروجی ویدئو و پورت HDMI مجهز است و همچنین به یک صفحه نمایش ۳ اینچی برای نمایش عکس و تصاویر گرفته شده مجهز است.
قیمت اعلام شده برای این دوربین در حدود ۶۳۰ تا ۶۴۰ هزار تومان است.

CASIO
کاسیو هم مانند سایر برندهای فعال در حوزه دوربین‌های کامپکت چند مدل گران‌قیمت و ارزان‌قیمت از دوربین‌های کامپکت باقابلیت را به بازار عرضه کرده است. مدل‌های ZR-۲۰ و ZR-۲۰۰ از دوربین‌های خانگی گران قیمت این خانواده هستند که بارزترین ویژگی آن تجهیز به حسگر با دقت ۱/۱۶ مگاپیکسل است.‌این دوربین‌ها از لحاظ امکانات ارتباطی به پورت‌های SUB، خروجی ویدئو و پورت محبوب HDMI مجهزند و در ضمن قابلیت فیلمبرداری با کیفیت FULL HD را دارند. قیمت این دوربین‌ها در حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

SONY
مدل W۶۳۰ یکی از دوربین‌های با وضوح تصویر بالای این برند است که دارای ویژگی‌هایی چون، دقت تصویر ۱۶ مگاپیکسل، قابلیت فیلمبرداری HD و... است. قیمت این دوربین حدود ۴۱۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.
همچنین W۶۹۰ از دوربین‌های با قابلیت این رده است که از لحاظ قابلیت‌های فنی در حد مدل قبلی است. قیمت در نظر گرفته شده برای این دوربین هم در حدود ۵۲۰ هزار تومان است.

FUJI FILM
از این خانواده هم مدل‌ X-E۱ با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل و قابلیت فیلمبرداری FULL HD از محبوب‌های بازار است. این دوربین با قیمتی در حدود ۴۳۸ هزار تومان به بازار عرضه شده است. مدل JZ۲۵۰ هم از دیگر دوربین‌های باقابلیت کامپکت این خانواده است که حسگری با دقت ۱۶ مگاپیکسل داشته و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD را دارد. قیمت این دوربین هم در حدود ۳۸۰ هزار تومان است.

SAMSUNG

مدل MV800 یکی از محبوب‌های بازار دوربین به دلیل طراحی خاصش است. این دوربین که به نمایشگر چرخنده 3 اینچی مجهز است توانایی عکاسی سه‌بعدی را نیز دارد.
دوربین مذکور حسگری با دقت ۱۶ مگاپیکسل داشته و توانایی فیلمبرداری با کیفیت HD را نیز دارد. قیمت این دوربین در حدود ۶۴۰ تا ۶۵۰ هزار تومان اعلام شده است.