دنیای اقتصاد- شنبه‌شب حسن روحانی، رییس جمهوری ایران طی حکمی محمود واعظی وزیر ارتباطات را به عنوان سرپرست مرکز ملی فضای مجازی و سرپرست دبیرخانه شورای عالی مجازی منصوب کرد.
به باور فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، منصوب شدن واعظی در این سمت می‌تواند شروعی باشد بر پایان جنجال بین وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی. جنجالی که بعد از جدا سازی مرکز تحقیقات مخابرات از بدنه وزارتخانه و واگذاری آن به شورای عالی فضای مجازی در دولت گذشته، باعث تنش‌های بسیاری شده بود .
انتصاب وزیر ارتباطات به عنوان دبیرشورای عالی فضای مجازی، نخستین بار در مراسم تودیع نامی و معارفه دکتر واعظی در وزارت ارتباطات مطرح شده بود. محمد حسن نامی در مراسم تودیعش از وزارت ارتباطات گفته بود «وزیر ارتباطات باید دبیر شورای عالی مجازی باشد، در غیر این صورت مشکلات این بخش حل نخواهد شد.»
اما یک روز بعد از انتشار خبر برکناری اخوان بهابادی و انتخاب واعظی به عنوان سرپرست مرکز ملی فضای مجازی یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که پیش از این انتصاب، بهابادی از این سمت استعفا کرده بود. این مقام آگاه در ادامه توضیح داده است که به دلیل سفر رییس جمهوری به نیویورک فرصت برگزاری جلسه شورای عالی با حضور سران قوا نبوده و از این رو رییس‌جمهوری، وزیر ارتباطات را به سرپرستی این مرکز منصوب کرده است.
به گفته وی پس از بازگشت حسن روحانی از ا ین سفر، جلسه شورای عالی به صورت رسمی برگزار و رییس این شورا انتخاب خواهد شد.