با قلم دیجیتالی دست نوشته‌هایتان را همراه داشته باشید
دنیای‌اقتصاد- قلم‌های دیجیتال با توجه به قابلیت‌های کاربردی که دارند مخاطبانی در بین دانشجویان، استادان دانشگاه‌ها، پرزنترها و... دارد.
این دستگاه بسیار کوچک و ظریف وسیله‌ای ایده‌آل برای نوت‌برداری در جلسه و سمینارها یا کلاس‌های آموزشی است که برای مدیران، دانشجویان، استادان یا هر شغل دیگری که با یادداشت برداری، سر و کار دارند مناسب است. یکی از برندهای عرضه‌کننده این محصول DIGIMEMO است.
کاربر می‌تواند به وسیله این دستگاه روی یک برگ کاغذ کاملا عادی و معمولی، مطالب مورد نظر را بنویسید و همزمان با عمل نوشتن، دست نوشته‌ها در حافظه داخلی دستگاه به‌صورت دیجیتالی، ذخیره می‌شود.
این وسیله در حقیقت یک دفترچه یادداشت دیجیتالی است که در ظاهر هیچ تفاوتی با یک دفتر ساده و معمولی ندارد. اما این دفترچه ساده را می‌توانید به جلسه، سمینار، کلاس درس، خیابان، کارخانه یا هر محل دیگری برده و از آن به راحتی استفاده کنید. زیرا وزن آن، سبک بوده و به علت داشتن حافظه داخلی، هیچ نیازی به همراه بردن کامپیوتر و نوت‌بوک ندارد. پس از رسیدن به منزل یا محل کار می‌توان دستگاه را توسط کابل به پورت USB، وصل کرده و فایل‌های ذخیره شده را به کامپیوتر، منتقل کرد. سپس می‌توان دست نوشته خود را به هر نقطه از جهان، ایمیل(email) کرد.
به طور کلی استفاده از این وسیله برای کاربرانی که خط نگارش غیرلاتین دارند (فارسی، عربی، چینی و...) دارای مزیت مضاعف است. این وسیله به عنوان یک ابزار نگارش ایده‌آل برای مدیران ادارات و سازمان‌ها، خبرنگاران، مهندسان، منشی‌ها، دانشجویان، و تمام مشاغلی که با یادداشت‌برداری، سروکار دارند توصیه می‌شود.
این دستگاه همچنین دارای یک نرم‌افزار OCR لاتین است که می‌تواند متن دست نوشته را به فونت text تبدیل کند. سازنده دستگاه DigiMemo، قدیمی‌ترین و پرتجربه‌ترین تولید کننده این نوع دستگاه‌ها است؛ بنابراین از دو جنبه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، این مدل فاقد هرگونه عیب و نقص و bug است. به طور کلی مزایای عمده DigiMemo این است که دستگاه به‌صورت offline و بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر، بر اساس ذخیره اطلاعات روی حافظه داخلی کار می‌کند. این دستگاه با قیمتی در حدود ۴۳۵ هزار تومان به بازار عرضه شده است.