شرکت چینی لنوو گزارش داد برای نسل آتی گوشی هوشمند خود موسوم به K910 از پردازنده کوالکام استفاده می‌کند و پردازنده اینتل که در گوشی هوشمند K900 به کار برده بود را کنار می‌گذارد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، منابع آگاه اعلام کردند که اینتل در فصل نخست سال 2014 میلادی پردازنده موبایلی Merrifield را روانه بازار می‌کند و اگر تا پیش از این اتفاق نتواند محبوبیت مدل کنونی پردازنده‌های خود را در بازار جهانی تلفن‌های همراه افزایش دهد، از سهم آن به میزان قابل ملاحظه ای کاسته خواهد شد.
دو شرکت اینتل و لنوو اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی همکاری خود را با یکدیگر آغاز کردند و نتیجه این همکاری عرضه گوشی هوشمند K۹۰۰ با نمایشگر لمسی ۵/۵ اینچی بود که در آن از پردازنده Clover Trail+ Atom Z۲۵۸۰ به کار رفت. شرکت اینتل در ماه ژوئیه همچنین همکاری‌ای را با شرکت چینی ZTE آغاز کرد تا نسل جدید گوشی‌های هوشمند آن مبتنی بر پردازنده‌های اینتل از طریق شبکه China Unicom وارد بازار شود. شرکت اینتل به منظور همکاری هرچه بیشتر با شرکت‌های مخابراتی و توسعه فناوری‌های بی‌سیم این روزها مشکلات فراوانی را پیش‌روی خود می‌بیند و نسبت به پردازنده‌های ARM مخصوص گوشی‌های آندرویدی محبوبیت بسیار کمتری دارد.

لنوو پردازنده‌های همراه اینتل را کنار می‌گذارد