تبلت‌های جدید Yoga با طراحی خلاقانه
دنیای‌اقتصاد- شرکت Lenovo که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی در جهان است، به‌تازگی جدیدترین محصولات خودش را به بازار انواع تبلت معرفی کرده است. این شرکت حالا دو تبلت جدید از سری محصولات Yoga را با طراحی متفاوت و جالب به بازار معرفی کرده است و انتظار می‌رود با استقبال خوبی در بازار مواجه شوند.
این تبلت‌ها که در اندازه ۸ و ۱۰ اینچ روانه بازار خواهند شد، مجهز به قطعات و امکانات سخت افزاری قدرتمندی هستند. این تبلت‌ها طراحی ظاهر یکسانی دارند و تنها از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند. ویژگی مهم و متفاوت این تبلت‌ها پایه خاصی است که امکان قرارگیری تبلت در موقعیت‌های مختلف را برای کاربرانش امکان‌پذیر می‌کند. کاربران به کمک این پایه می‌توانند از تبلت در حالت‌های مختلف استفاده کرده و مثلا برای تایپ کردن یا تماشای ویدیو، مطالعه متن‌ها و موارد دیگر به راحتی بهره ببرند.
این پایه طوری طراحی شده است تا برخلاف پایه تبلت سرفیس ۲ که تنها در دو حالت قرار می‌گیرد، در زوایای مختلف قابل تنظیم باشد. همچنین اگر کاربر به آن نیازی نداشته باشد، به طور کامل جمع می‌شود. هر دو تبلت ۸ و ۱۰ اینچی یوگا دارای صفحه نمایش با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل هستند. مدل ۸ اینچی از یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و مدل ۱۰ اینچی از باتری ۹۰۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد، به همین دلیل هم کارشناسان Lenovo مدعی هستند مدل ۸ اینچی طول عمر ۱۶ ساعته و مدل ۱۰ اینچی طول عمر ۱۸ ساعته را در هر بار شارژ کامل ارائه می‌کنند.
مشخصات فنی این دو تبلت تقریبا یکسان است؛ هر دو از یک پردازنده چهار هسته‌ای مبتنی بر معماری Cortex A-۷ بهره می‌برند که با سرعت ۲/۱ گیگاهرتزی کار می‌کند و همچنین مجهز به رم یک گیگابایتی، ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، دوربین ۵ مگاپیکسل، اسلات کارت حافظه microSD و یک دوربین ۶/۱ مگاپیکسلی در جلو هستند.
تبلت‌های جدید Lenovo از سیستم‌عامل آندروید ۴.۲.۲ بهره می‌برند و هر دو دارای دو اسپیکر استریو هستند. شرکت Lenovo اعلام کرده است که مدل ۸ اینچی این تبلت را با قیمت ۲۴۹ دلار و مدل ۱۰ اینچی آن را با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی می‌رساند.